|
|
· el Tpwin, a la part inferior, amb els diferents equips de futbol · el Word, a la part superior, amb una taula on s'ha de copiar o confegir la travessa. |
|
Com hi ha més equips que caselles disponibles hem estructurat l'activitat en diverses pàgines del teclat virtual
· 2 pàgines pels equips de 1a per ordre alfabètic
· 2 pàgines pels equips de 2a per ordre alfabètic
· 1 amb les apostes 1, X, 2 i amb les icones per esborrar, imprimir...
Aquesta material està pensat en primer lloc per facilitar la còpia o confecció d'una butlleta de la travessa utilitzant un llenguatge pictogràfic.
L'activitat correspon a les etapes inicials de l'aprenentatge de la lecto-escriptura, on es prioritza els aspectes globals i funcionals per sobre els aspectes analítics i instrumentals.
S'utilitza un mètode d'escriptura global ja que en prémer la casella s'enganxa l'escut i el nom de l'equip. S'utilitza una escriptura mixta gràfica i textual ja que l'objectiu és treballar la lectura i l'escriptura.
S'ha construït una doble interfície de treball, una gràfica a partir dels escuts i una amb text a partir dels noms que es poden utilitzar indistintament en funció de les habilitats dels alumnes o de l'objectiu de l'activitat.
L'activitat fonamental és escriure o copiar la travessa de futbol seguint el següent procediment:obrir l'aplicació i tria la modalitat gràfica o de text · navegar fins a la plana del primer equip del primer partit i seleccionar-lo · navegar fins a la plana del segon equip del primer partit i seleccionar-lo · navegar fins a la plana dels resultats i triar l' 1, l'X o el 2 · seguir els mateixos procediments fins a completar totalment la butlleta i imprimir-la. |
|
El futbol i la travessa poden ser un centre d'interès que permeten treballar nombrosos continguts i procediments. A tall d'exemple n'esbossarem alguns
Tant si es fa una travessa individual o amb tota la classe, és una bona oportunitat per parlar i discutir entre els alumnes tant en el moment de fer-la com en el moment de comptabilitzar el resultats.
Potser una tàctica d'activació de la conversa semblant a les preguntes “Què has fet aquest cap se setmana?” “Avui,que has dinat ?” però amb un to més adult i lúdic.
Com els resultats es coneixen del diumenge a través dels mitjans de comunicació aquesta activitat es pot utilitzar com estratègia perquè els alumnes mantinguin converses amb els membres de la seva família i mirin la televisió d'una forma més activa
Tot i que confegir una travessa no és una activitat científica si que posa en joc procediments molt semblants al mètode científic ja que:
1.cal treballar amb ordre i de forma sistemàtica i no deixar-se cap partit
2.per a cada partit cal fer una hipòtesi anticipant els resultats en base a una valoració personal de les qualitats dels equips.
3.durant els partits o al final de la jornada cal fer un seguiment del resultats i comprovar si s'han complert les espectatives
4.finalment cal fer un recompte dels encerts realitzats
Els equips de futbol d'alguna forma són una representació dels territoris i ciutats de l'estat. La seva distribució no és homogènia, sinó que s'ajusta aproximadament a la capacitat econòmica dels diferents territoris.
L'estudi de la distribució dels equips de futbol, a través dels seus escuts o futbolistes, pot ajudar a donar significativitat a uns espais geogràfics allunyats.
La comptabilitat dels resultats en la lliga de futbol, els punts, i tots els elements que configuren la classificació són un bon exemple per treballar la numeració i el càlcul tant amb nombres naturals com amb nombres enters ( positius i negatius).
Podeu completar la informació sobre aquest material a
http://onlae.terra.es/quinielas.htm hi ha tota la informació sobre les travesses: les jornades, els resultats, la normativa.
http://www.xtec.net/dnee/jornada/pr01_1.htm programació d’activitats en relació Segon Nivell de Concreció per a l'Escola 3-12.