|
|
![]() Primera pantalla: Títol de la pàginaEn el primera pàgina trobareu unes caselles on cal escriure el nom de la pàgina obligatòriament i dos títols més si voleu. També hi ha l’opció de col·locar un marc al títol principal per ressaltar-lo. |
Segona pantalla: Fons de la pàginaCal seleccionar un combinació de colors i amb un fons si així ho desitgem. Hi ha 5 opcions i la pantalla mostra els diferents resultats. |
![]() Tercera pantalla: Incorporació de soTot i que es pot incorporar un fitxer de so WAV o MIDI és preferible no fer-ho i clicar el botó “Ninguno”. |
![]() Quarta pantalla: Incorporació de textAquesta pantalla té un espai on s’escriu directament el text desitjat i botons per escollir les característiques del text (mida, negreta, cursiva...) WebFácil no inclou cap corrector ortogràfic i potser és interessant escriure el text en un altre programa de tractament de text. En aquest cas, el fitxer s’ha d’emmagatzemar amb extensió TXT per després importar-lo des de WebFácil o bé copiar-lo i enganxar-lo |
![]() Cinquena pantalla: Incorporació d’imatgesAquesta pantalla permet incorporar fins a 3 imatges que se situaran a llocs diferents. Les imatges han de ser JPG o GIF i es poden seleccionar de la llista d’imatges que hi ha a la carpeta del WebFácil. La imatge 1 i la imatge 2 poden tenir un enllaç a una altra pàgina web que cal escriure en adreça completa si és una web externa, per exemple http://www.xtec.es, o bé indicar només el nom de la pàgina si és de la mateixa web. La imatge 3 se situa al costat de l’adreça de correu. |
![]() Sisena pantalla: Incorporació de text en movimentEl programa ofereix la possibilitat d’incorporar text en moviment, però és preferible no utilitzar-lo ja que no es veurà amb tots els navegadors. Cal escriure el text que es vol en moviment i la situació dins de la pàgina web. |
|
|
![]() Setena pantalla: EnllaçosEs poden incloure opcionalment fins a 5 enllaços que apareixeran sota un títol com si fos un menú. Cal especificar l’adreça i el nom de la pàgina |
. |
|
![]() Vuitena pantallaAquesta pantalla ens obliga a indicar una adreça electrònica. El més importat d’aquesta pantalla és el Nombre Archivo Pagina Web que identifica la pàgina que estem fent. Per defecte el programa posa el nom index.htm, que és la pàgina inicial de qualsevol web, però cal utilitzar noms diferents per a cada una de les pàgines que fem. En prémer Siguiente s’escriurà la pàgina a l’ordinador. |
|
|
![]() Novena pantallaEn aquesta pantalla trobarem la informació dels fitxers que necessita la pàgina web així com uns botons per veure-la en local o enviar-la al servidor. |
|
Desena i última pantallaAquesta pantalla ens facilita enviar la pàgina web, amb tots el fitxers necessaris, al nostre servidor web i d’aquesta manera serà visible des d’internet. |
|
Dins l’espai de l’alumne hi ha un directori /html on s’han de col·locar els fitxers de les pàgines web que l’usuari vol que siguin visibles pels internautes amb els navegadors, a partir del fitxer index.htm
Es podran veure a l’adreça http://www.edu365.com/usuaris/xxxxx , on xxxxx és l’identificador de l’usuari alumne. Per enviar la pàgina web podeu utilitzar el mateix Web Facil o l’Administrador per a la gestió de carpetes a la xarxa de trobareu a l’escriptori de l’edu365.com.
Aprofitant les possibilitats que ens aporta internet i la facilitat de crear pàgines amb WebFácil dintre del marc d’actuació del CREDA Comarques II, de Sant Adrià del Besòs, s’ha realitzat una experiència en col·laboració amb alumnes sords d’ESO de l’ensenyament postobligatori i les professores consistent en la realització de ReviCreda, una revista virtual amb la col·laboració
Aquesta revista és el resultat final d´un projecte més ampli, que té com a objectius prioritaris dinamitzar l´intercanvi entre els diferents alumnes sords del CREDA i plantejar un treball de llengua oral i escrita amb una finalitat funcional i tangible.
Donada la gran dispersió de l’alumnat amb deficiència auditiva d´ESO i postobligatòria a l’àmbit d’actuació del CREDA COMARQUES II en aquests moments, resulta molt dificultós plantejar grups d’alumnes amb una periodicitat fixa. La modalitat de treball en grup és un complement a l’atenció logopèdica individual i sempre que les condicions ho permeten s’utilitza, per la qual cosa va sorgir la idea de realitzar una revista virtual que pogués aglutinar tots els alumnes sords que es troben a l’ensenyament secundari i els permetés beneficiar-se d’alguns dels aspectes que els grups d’alumnes presencials ens aporten, com poden ser: