|
WEB FÀCILJoan Fernández i Josefa-Bárbara ColladoPresentacióWebFácil és un programa assistent que pas a pas facilita la crea creació de pàgines web sense que calgui cap coneixement previ de com fer-ho. Hi ha diferents versions, tot i que la filosofia és semblant els aspectes concrets i la seqüències de pantalla poden ser lleugerament diferent.
Aquí s’explica la versió més simple que és gratuïta però hi ha una versió professional WebFacilPro amb majors prestacions Descàrrega i instal·lacióWebFácil és un programa gratuït i l’instal·lador és pot descarregar d’internet a l’adreça: http://webfacil.com Una vegada s’hagi aconseguit l’instal·lador cal executar-lo per instal·lar els components del programa en el seu lloc adequat. Per defecte WebFácil s’instal·la a la carpeta C:\Archivos de programa\WebFacil\ i crea una drecera a l’escriptori que podeu esborrar. L’instal·lador també crea una carpeta a Inicio | Programas | WebFacil amb dreceres per engegar el programa, desinstal·lar-lo o accedir a la web. FuncionamentEl programa us guia pas a pas a través de 11 pantalles amb instruccions i formularis que us facilitaran la creació d’una pàgina web sense requerir coneixements tècnics especials. WebFacil no permet crear qualsevol pàgina web sino que seleccionant les diferents opcions o responen a les preguntes crees la teva pàgina a partir d’uns models determinats que inclouen propaganda del programa. WebFacil si que permet utilitzar les imatges, textos i sons que om desitgi. Abans d’iniciar el treball és important posar els fitxers d’imatges, so i text que voleu utilitzar dins la carpeta de la “webfacil” per trobar-los disponibles en les pantalles corresponents. El programa està en castellà i té una barra d’eines amb icones que facilita la navegació pel programa. A cada pàgina hi trobareu una explicació del què cal fer i una ajuda amb explicacions més detallades.
Publicar la pàginaUna vegada les pàgines que heu fet es veuen correctament al vostre ordinador cal enviar-les a un servidor web, com és la XTEC o l’edu365 perquè siguin visibles des d’internet.
Dins l’espai de l’alumne hi ha un directori /html on s’han de col·locar els fitxers de les pàgines web que l’usuari vol que siguin visibles pels internautes amb els navegadors, a partir del fitxer index.htm Es podran veure a l’adreça http://www.edu365.com/usuaris/xxxxx , on xxxxx és l’identificador de l’usuari alumne. Per enviar la pàgina web podeu utilitzar el mateix Web Facil o l’Administrador per a la gestió de carpetes a la xarxa de trobareu a l’escriptori de l’edu365.com. Revisar i modificarWebFácil permet crear però no modificar les pàgines web. Si feu servir un editor com el Dreamweaver o Composer podreu fer totes les modificacions que calgui. Igualment, amb qualsevol navegador podeu editar el codi font de la pàgina i fer-ne modificacions.La revista virtual: un treball de llengua escrita amb alumnes sords de secundàriaAprofitant les possibilitats que ens aporta internet i la facilitat de crear pàgines amb WebFácil dintre del marc d’actuació del CREDA Comarques II, de Sant Adrià del Besòs, s’ha realitzat una experiència en col·laboració amb alumnes sords d’ESO de l’ensenyament postobligatori i les professores consistent en la realització de ReviCreda, una revista virtual amb la col·laboració Aquesta revista és el resultat final d´un projecte més ampli, que té com a objectius prioritaris dinamitzar l´intercanvi entre els diferents alumnes sords del CREDA i plantejar un treball de llengua oral i escrita amb una finalitat funcional i tangible. Donada la gran dispersió de l’alumnat amb deficiència auditiva d´ESO i postobligatòria a l’àmbit d’actuació del CREDA COMARQUES II en aquests moments, resulta molt dificultós plantejar grups d’alumnes amb una periodicitat fixa. La modalitat de treball en grup és un complement a l’atenció logopèdica individual i sempre que les condicions ho permeten s’utilitza, per la qual cosa va sorgir la idea de realitzar una revista virtual que pogués aglutinar tots els alumnes sords que es troben a l’ensenyament secundari i els permetés beneficiar-se d’alguns dels aspectes que els grups d’alumnes presencials ens aporten, com poden ser:
|