|
 |
Materials de les sessions
de treball SG TI sobre la utilització de la tecnologia amb
l'alumnat amb necessitats educatives especials.
|
|
|
22 - Nov- 04
El
cas de la sessió
Professor desorientat busca secretari informàtic
Un professor de català, que aquest curs fa funcions de professor
d'atenció a la diversitat en un IES i atén grups petits
de 12 alumnes, està buscant activitats informàtiques per
reforçar la llengua catalana, perquè la motivació
dels seus alumnes per aprendre a escriure correctament el català
és reduïda.
A altres cursos, en què atén grups ordinaris, no ha necessitat
fer activitats a l'aula d'informàtica per fer les seves classes.
Així, només ha utilitzat una mica el Word per fer escrits
que donava fotocopiats als alumnes.
Ara ha trobat el paquet d'activitats Clic PEMSA (elaborat per exercitar
habilitats mentals en blocs corresponents als cicles de primària),
on no només hi ha activitats sobre llenguatge. El problema és
que estan barrejades amb altres de diferent tipus, ja que ha escollit
el paquet d'activitats.
Li interessaria poder tenir un paquet d'activitats que només inclogués
les activitats de llenguatge d'aquest paquet.
Tenint clar el seu objectiu, reflexiona sobre com aconseguir-lo. Per
això, pensa en qui pot facilitar-li l'adaptació de l'esmentat
paquet d'activitats:
-
L'assessora de l'EAP, que aquest curs ve amb un ordinador portàtil
al centre i que atén alumnes semblants (en alguns casos concrets
coincideixen), és la persona que pot adaptar-li aquestes activitats?
-
Un assessor tècnic educatiu de l'SGTI serà qui li faciliti
les activitats adaptades?
-
Si cap d'aquests professionals pogués solucionar-li el problema,
es pregunta si el seu centre podria dedicar una mica de pressupost
per pagar algun tècnic informàtic que faci l'adaptació
de les activitats Clic.
-
Són realistes les possibilitats que es planteja aquest professor?
-
Queda alguna altra possibilitat? A l'exterior o a dins del centre?
-
Quan els professors adapten amb “copia i enganxa” necessiten
ajudes semblants?
|