|
 |
Materials de les sessions
de treball SG TI sobre la utilització de la tecnologia amb
l'alumnat amb necessitats educatives especials.
|
|
|
01 - desembre - 2005
El
cas de la sessió
Temps, feina i ordinadors
Debat
telemàtic
La Núria i la Montse són dues professores de l’escola Xaloc de Vent
del Pla. La Núria és la tutora de segon i la Montse és la d’educació especial
de l’escola. Totes dues són mestres d’en Gerard un nen repetidor de segon
amb discapacitat motriu lleu, però amb greus problemes d’aprenentatge
que fan sospitar alguna cosa més.
En les reunions la Montse, professora d’educació especial, diu que no
té prou temps per atendre a tots els nois. Que s'ha de dedicar molt al
Gerard, que és molt lent, que requereix molt de suport i necessita que
li adaptin tots els materials.
La Núria suggereix que si en Gerard treballés amb l’ordinador, aniria
més ràpid i li seria més fàcil; que si la Montse en lloc de retallar,
enganxar i fotocopiar fes servir l’escànner i el processador de text
aniria més de pressa. Si vol li pot passar, en fitxers Word, totes les
activitats de classe que prepara amb l’ordinador, i així li facilitaria
la feina.
La Montse ho veu diferent. Diu que ella i els ordinadors no s’entenen.
Argumenta que amb els ordinadors es perd molt de temps. Que els nois juguen
més que treballen, i que, per ella, és més fàcil fer fotocòpies que barallar-se
amb l’ordinador. També diu que si la Montse seguís més els llibres
de text, tal com feien el curs passat, ella podria aprofitar el material
que ja tenia fet.
- Amb quina d’aquestes postures t’identifiques més?
- En què tenen raó cadascuna d’elles ?
- Què podries suggerir?
|