|
 |
Materials de les sessions
de treball SG TI sobre la utilització de la tecnologia amb
l'alumnat amb necessitats educatives especials.
|
|
|
20 - març - 2006
El
cas de la sessió
Nen de primària que li costa escriure
Debat
telemàtic
En Joan és un alumne repetidor de segon de primària. No
és un mal noi, però si una mica tabalot, despistat i té
molts problemes amb la lectoescriptura.
A lhora de llegir encara és defensa. Llegeix molt poc a
poc, i sovint sinventa les paraules.
Quan agafa un llapis no se li entén el que escriu. Es deixa algunes
lletres, ninverteix daltres, ajunta paraules, etc. Si ha descriure
números no ho fa millor encara que aconsegueix resoldre les operacions
Lhem posat en una taula separada prop de la professora, perquè
no es distregui tant però no saben si el noi ha sortit guanyant
o perdent, ja que això no millora la seva autoestima ni la relació
amb els companys.
Algunes mestres shan plantejat treballar amb lordinador,
ja que els hi sembla que en Joan escriu millor però daltres
companys insisteixen que cal treballar la motricitat fina, lorientació
espacial i altres prèvies.
- Què opineu vosaltres?
- En què ens pot ajudar lordinador?
- Quines activitats feríeu?
- Quins programes utilitzaríeu ?
|