|
|
| web |
|
|
Introducció El passat 29 de juny, en horari de matí i tarda, es convocà una Jornada tècnica de creació de materials informàtics, realitzant una sèrie de tallers simultanis i distribuïts. L'objectiu d'aquesta jornada és la creació de materials especialment dissenyats per als alumnes amb necessitats educatives. Cal valorar positivament l'interès demostrat tant en la preinscripció com en l'assistència i reconèixer algunes errades en l'organització i la informació als inscrits. La jornada va coincidir amb les oposicions, fet que en va dificultar la participació. Els tallers Programes senzills d'estímul-resposta per a nens que tenen un nivell cognitiu molt baix - L'Espluga de Francolí. Van assistir 10 persones de les 18 preinscrites. Els materials desenvolupats són
Desenvolupar activitats de llenguatge amb el Clic Es van experimentar les noves prestacions del Clic v 3.0 per desenvolupar materials adequats als nostres alumnes. Programes d'inici de lecto-escriptura que utilitzin els recursos informàtics però amb continguts de referència al Cicle Superior de Primària - Barcelona Es tractava de crear activitats d'iniciació a la lecto-escritura però amb continguts adequats a alumnes adolescents. Es va optar per crear una presentació multimèdia on es proposava una festa d'aniversari. A partir d'aquesta situació cal escriure les invitacions, el menú, la llista de convidats, la llista per anar a comprar... Aquestes activitats requereixen l'Office 97. La presentació utilitza el Power Point i les activitats d'escriptura es fan amb el Word. El treball resultant ocupava uns10 disquets i es distribuirà en el proper Sinera. De moment en distribuïm una versió reduïda. Crear programes d'interacció amb la veu construint jocs amb el Klik&Play - Barcelona En aquest taller es va dedicar una bona part del temps a conèixer les prestacions del projecte Fressa 2000. Finalment, un grup va desenvolupar un joc per ajudar als alumnes a pronunciar correctament les paraules Sí i No. El joc funciona amb les tecles amunt i avall. Cal engegar el programa Reconeixement de Fonemes i crear dos patrons de veu, amb les paraules Sí i No, associar-les a les tecles pujar i baixar i engegar el joc. |