SATI EEE SATI EEE

web Seminaris virtuals de les NEE


Introducció

Els professionals de l'educació especial treballen una realitat complexa i dispersa.

Els conceptes Educació Especial o Necessitats educatives especials i Atenció a la diversitat són conceptes genèrics que engloben realitats molts diverses. Els deficients físics, els psíquics, els sensorials, els caracterials, els d'integració tardana, els de llarga malaltia... són alumnes que coincideixen a aula d'educació especial però que tenen problemàtiques força diferents entre si. Tenen en comú que necessiten una atenció educativa que va més enllà dels recursos ordinaris del sistema educatiu.

Els SATIS NEE responen a l'objectiu d'impulsar l'ús de les tecnologies de la informació amb aquest alumnat i de donar el suport necessari als professionals implicats.

La seva estructura territorial i el seu caràcter de complementarietat, respecte altres activitats de suport i formació, dificulta donar respostes específiques a les necessitats concretes de cada professional. A més, la integració d'aquests alumnes en centres ordinaris encara genera més diversitat i dispersió.

Per aquesta raó s'endega, de forma experimental, els Seminaris Virtuals com a grups de treball col·laboratiu a distància, on els mestres i professors puguin treballar amb altres professionals que comparteixin una problemàtica semblant a la seva superant les distàncies físiques que els separen.


Estructura

Els Seminaris Virtuals
  • Seran espais a la Web dedicats a una temàtica específica. En aquest espai es trobarà informació i propostes de treball.
  • Per participar als seminaris caldrà inscriure's individualment omplint un formulari que hi ha a la pròpia pàgina Web.
  • L'accés serà lliure però la participació restringida. Una part de la Web només serà accessible als usuaris registrats.
  • Les eines de treball habituals seran la pàgina Web per rebre la informació i el correu per enviar-la. És possible que en altres moments s'assagin altres modalitats de comunicació com el xat, les news...
  • Cada seminari tindrà un coordinador que gestionarà la Web i dinamitzarà el grup.
  • Els seminaris s'estructuraran en quatre sessions. Cada sessió incorporarà una proposta de treball que els participants hauran de treballar al seu centre.
Cada sessió constarà de
  • notícies i novetats
  • Recollirà pàgines web, esdeveniments o recursos relacionats amb la temàtica que es treballi. Les informacions que es consolidin s'aniran afegint.
  • una proposta de treball per aplicar amb els alumnes
    Cada sessió portarà una proposta de treball per aplicar a la realitat de l'escola. La proposta inclourà una descripció detallada i els fitxers auxiliars que calgui.
  • Problemes, recursos i solucions
    Espai destinat a intercanviar experiències sobre la proposta de treball. En la realització pràctica els professors us trobareu amb problemes inesperats, generareu recursos, o aplicareu estratègies que pot ser bo de compartir amb altres companys.
    Es tracta que entre tots trobem maneres de treballar i de generar experiència.
  • He vist... Algú sap...?
    Aquest és un espai destinat al lliure intercanvi entre els participants. És el vehicle per compartir experiències o informacions al marge de la proposta de treball.

    El dia a dia de la nostra activitat professional ens planteja problemes o dubtes de molts tipus, que segurament altres companys ens poden ajudar a resoldre.

    Les aportacions més interessants d'aquesta secció s'incorporaran a espais de major difusió.

Els seminaris

Es preveu iniciar aquesta activitat amb set seminaris, en paral·lel, de temàtica variada. L'oferta es pot ampliar en la mesura que les persones impulsin i coordinin un tema.

1. Iniciació a la informàtica dels alumnes cecs de 3 a 12 anys.
2. Accés a l'ordinador amb pulsadors i programes d'escaneig.
3. Els alumnes del Creda i la comunicació per Internet.
4. Recursos informàtics per a l'atenció en l'aprenentatge de la lecto-escriptura.
5. Aproximar-se a l'ordinador amb programes d'acció-reacció.
6. Activitats de percepció i comprensió amb els programes de disseny gràfic.
7. El treball cooperatiu a les Escoles Hospitalàries.