![]() |
![]() |
|
Introducció
Aquest llenguatge és d'origen anglosaxó i utilitza vocabulari, categories gramaticals i estructures sintàctiques pròpies de l'idioma anglès. Tot i que incorpora un apartat específic amb "Spanish Symbols", sovint cal complementar-lo amb vocabulari i expressions pròpies del nostre entorn cultural. L'SPC sovint s'ha utilitzat associat al programa Boardmaker, una utilitat pensada específicament per crear plafons de comunicació sobre paper. En el nostre cas hem optat per alliberar els pictogrames amb la finalitat d'utilitzar-los en diferents entorns i suports. Contingut del CD-ROM El CD-ROM recollirà més de 3000 icones SPC en una doble versió en color i blanc i negre. Tot i que les icones expressen un vocabulari pensat en anglès, s'han traduït els noms dels fitxers al català per facilitar-ne la seva utilització. En aquesta tasca hem partit d'un treball previ realitzat pel Sr. Jordi Escoin i el seu equip del Pont del Dragó. Els dibuixos són en fitxers WMF, que és un format vectorial que permet redimensionar les imatges sense pèrdua de qualitat i desagrupar-ne els components per tal de modificar-les. Aquest format és acceptat pel Word, el Power Point i la majoria el programes Windows. Els dibuixos s'han integrat en paquets de llibreries d'imatges de l'Office i es poden incorporar automàticament com imatges predissenyades del Word i el Power Point.
El programa SPC0.EXE instal·la els diferents programes del CD-ROM i afegeix els pictogrames dins de l'Office com "imatges predissenyades". La instal·lació per defecte és la més ràpida i senzilla. L'instal·lador, sense preguntar res, crea dreceres als materials i programes del CD-ROM. D'aquesta manera, l'espai ocupat a l'ordinador és el mínim, però per contra, caldrà tenir el CD-ROM a la unitat lectora per utilitzar les imatges i els programes. Fent clic a l'opció Instal·lació Personalitzada es podrà triar entre quatre opcions: - Instal·lació en local: és la més completa i les imatges, que ocupen 60 Mb, es copiaran al disc dur de l'ordinador i no caldrà utilitzar el CD-ROM - al Servidor de xarxa: les imatges es copiaran al Servidor per a després utilitzar-les en la resta de la xarxa. - al Client de xarxa: les imatges hauran d'estar en un disc de la xarxa on el Word i el Power Point les buscaran. - instal·lació mínima: utilitzant el CD-ROM que funciona com a instal·lació per defecte. En aquest procés es creen unes dreceres per accedir als programes que si utilitzeu les opcions per defecte trobareu al menú Inici | Programes dins Aplicacions PIE i Fressa2000 Localització d'un símbol amb les eines Windows El Diccionari SPC conté més de 3000 pictogrames i per aquest motiu no és una cosa trivial localitzar el dibuix desitjat. Aquesta tasca pot resultar més fàcil si sabem utilitzar les eines que incorpora el Windows 98 i posteriors. El Windows 98 incorpora les eines de Buscar i la de Visualitzar en format web que poden ser de gran ajuda per trobar i visualitzar qualsevol dibuix de l'ordinador. La forma més fàcil d'accedir-hi és des de l'Explorador del Windows botó Inici | Programes | Explorador del Windows. Eina Buscar Buscar és una utilitat que cerca fitxers a partir del seu nom o d'altres característiques. La trobareu en el menú Herramientas | Buscar | Fitxers o carpetes
· els noms dels fitxers són en català i es corresponen a les paraules representades · s'han eliminat els accents, dièresis i símbols gràfics · els espais s'han substituït pel símbol "_" o guió baix · tots els noms dels fitxers acaben en l'extensió ".WMF"
En el cas de ?
ca??.* localitza els fitxers de qualsevol extensió que tingui quatre lletres i comenci per ca per exemple cafe.wmf, cama.wmf, casa.wmf, casc.wmf,.. ??c* localitza els fitxers que la tercera lletra sigui una c, per exemple 2_culleradetes.wmf, accident.wmf, bicicleta.wmf, facil.wmf, foc.wmf,.. Un cop localitzat el fitxer el podeu copiar en el cercador i enganxar en el Word o altres aplicacions Windows. Eina Ver com una pàgina Web Ver com una pàgina Web és una forma de configurar la visualització de l'Explorador del Windows 98 que mostra una imatge reduïda dels fitxers gràfics seleccionats. La trobareu al menú Ver | Como una pàgina Web. Quan seleccioneu un fitxer gràfic de format conegut a mà esquerra apareixerà una previsualització de la imatge. |