El projecte Fressa es fruit del treball personal d'en Jordi
Lagares, professor de matemàtiques de de l'IES Santa de Girona,
que a partir dels seus interessos per la programació i l'estudi
del só, i en col·laboració amb diferents centres
educatius ha desenvolupat un conjunt de programes gratuïts de gran
interès per l'alumnat amb nee.
Entrant en la seva pàgina tindreu accés, entre d'altres
a
Programes controlats per escaneig i/o rata (discapacitat motòrica
)
- Plaphoons. comunicador dinàmic.
- Kanghooru. per realitzar escaneig automàtic a qualsevol
programa.
- Teclat sil.làbic. comunicador verbal i sistema d'escriptura.
- Control de jocs amb jocs d'exemple i el joc Platets voladors.
- Control de la Rata i el Teclat. per veu
- Passa planes per llegir llibres, o ser llegits.
Programes relacionats amb la veu
- Globus. Exercicis amb jocs d'intensitat durada de la veu
- Reconeixement de fonemes. exercicis de discriminació
de sons
- Sistema de reconeixement de sons per utilitzar amb altres programes
- El Xerraire. Processador de textos amb síntesi de veu
- Lectura de llibres per a invidents. Llegeix un text des d'un
fitxer sense mostrar-lo en pantalla
- Lectura de textos llegeix qualsevol text de la pantalla
Tal com el mateix diu es tracta d'anar "Cap un món on les
màquines s'adaptin a les persones i no que les persones s'adaptin
a les màquines"
En aquesta web na Isabel Tapia Martín de l'Equip d'Atenció
a nens deficients visuals amb altres trastorns del CREC "Joan
Amades" de Barcelona presenta un recull de propostes per la estimulació
de l'alumnat amb plurideficiencia
En aquest web hi trobareu
- Un marc conceptual del que és la plurideficència i l'
estimulació sensorial
- Un recull de materials d'estimulació sensorial classificats
segons les àrees estimulatives: visual, auditiva, cinestèsico-tàctil,
olfactiva i gustativa
- Unes propostes d'activitats per la utilització estructurada
dels materila
- Referències, bibliografia i altres informacions complementàries
L'objectiu de la web es sistematitzar per donar una resposta educativa
a l'alumnat plurdeficient, contemplant-lo en la globalitat des de la persona
que és.
|