Indicadors de riquesa competencial en el disseny i de les activitats
d’ensenyament aprenentatge
- La intervenció del professorat se centra a plantejar preguntes més que a donar respostes o explicacions i a fer emergir preguntes dels nens i nenes.
- Els temes que es plantegen estan relacionats amb la vida propera a l'alumnat iamb l'actualitat.
- L'activitat implica l'alumnat, el fa raonar sobre què fa i a justificar la resposta.
- L'activitat comporta identificar els coneixements previs i relacionar-los amb els nous. A més, promou la síntesi de l'aprenentatge general i l'aplicació crítica dels aprenentatges assolits.
- L'activitat fomenta l'esforç personal (en un sentit competencial) i, alhora, l'intercanvi, la comunicació (interlocutors diversos) i el treball cooperatiu.
- L'activitat fomenta l'autonomia i estimula la curiositat i la creativitat.
- L'activitat estimula la cerca d'informació, la seva selecció, la capacitat de síntesi i la presentació.
- Les activitats contemplen explicacions, debat o exposicions per part de l’alumnat.
- Les activitats comporten l'ús de materials i eines diverses, entre les quals s'hi inclouen l'ús de les TIC i els mitjans audiovisuals.
- En general, s'implica l'alumnat en l'avaluació del seu procés d'aprenentatge.