![]() |
Cicle Inicial 2. Us presentem un nou amic, en Fundi | ![]() |
|
Ens
ha mostrat un vídeo on hem pogut veure el cervell i ens ha
explicat que és com una taula amb quatre potes i cada pota
té una persona, cosa o objecte:
1-La LLANTERNA ( l’atenció ) que focalitza on ella vol, però ha d'estar encesa al lloc que nosaltres volem que estigui, sinó no ens serveix. 2-
La TELEVISIÓ ( procés cognitiu simultani ) ja que quan
s'encén ho recordem tot com si ho estiguessim veient davant
nostre 4-
El DIRECTOR D’ORQUESTRA ( la planificació ) que té
molta importància perquè aquesta pota mana sobre les
altres. |
És molt simpàtic i, al llarg del curs, ens proposarà
activitats que ens aniran molt bé per descobrir altres maneres
d’aprendre. ![]() ![]() Comencem per la 1a pota En Fundi ens ha donat unes cartolines amb la LLANTERNA i tots hem pogut pintar i construir la nostra. Ara la portem penjada i, a través de les diferents activitats que anirem fent a l’aula, ens podrem anar entrenant per a fer-la servir bé, ja que a vegades no enfoquem cap on hem d’enfocar i ens equivoquem o no sabem respondre de manera adequada. Aquí ens teniu ! ![]() ![]() Hem enfocat la pissarra, la senyoreta quan parla, el rellotge, la campana del pati… ![]() ![]() Quan ja hem après a saber fer funcionar bé la llanterna, ens ha explicat la segona pota que és la TELE. Després de pintar-la i retallar-la l’hem afegit a la nostra taula. Si veniu a la nostra classe i enfoqueu bé la llanterna us adonareu que cadascú de nosaltres, a la nostra taula, tenim una tauleta amb les dues potes que hem treballat. Ens ha explicat que només podem engegar la tele si sabem enfocar bé Ens hem adonat que, a vegades, estem pendents d’altres coses que passen al nostre voltant i no posem en marxa la TV o no ens funciona bé perquè volem córrer massa i la nostra tele no té temps per engegar-se . Quan això passa, cal tornar a començar i triguem més estona a resoldre les activitats que ens proposen. Primer parem, fem un STOP i obrim; quan tenim la tele engegada, responem. Fent-ho així si que ens va bé.! Amb la Tele podem entendre i veure històries que ens expliquen, dades que ens donen per resoldre un problema, descriure físicament un personatge, un animal etc. Quan haguem practicat amb aquestes dues potes, passarem a conèixer com funciona la tercera i la quarta pota: el LLORO i el DIRECTOR D’ORQUESTRA. Ja us anirem explicant ! |