L'experiència comença proposant als pares un concurs: FER INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ , a partir de material reciclat.

La participació és impressionant, els dies de Nadal, els pares han compartit una estoneta amb els seus fills per dur a l'escola un instrument de percussió. Amb tants instruments podem una orquestra!!

Primer he deixat que els nens manupulin els instruments amb tota llibertat, i és molt curiós, tenen molta més cura d'aquests instrumets que els de la capsa que tenim per fer música. En sessions posteriors, els nens van començar a interessar-se pel funcionament d'aquells instruments, què els fa sonar? i vam tenir la possibilitat, per mi, el grean privilegi, de presenciar unes hipótesis extraorinàries, sobre el tipus de material i el so que es produïa.

No van trigar gaire en intentar crear instruments, i es van adonar que amb el propi cos es poden crear sons molt diversos. Però la satisfacció més gran va venir un dia de pluja. Vam fer un silenci per escoltar com plovia i, per sorpresa meva, una nena de dos anys diu: Mira Mireia, la pluja i el pati fan un instrument de percussió.

Després d'això ja sobren les paraules, doncs queda claríssim que han assimilat el concepte que els proposava, i queda de manifest que amb l'interacció pares-alumnes-escola, la motivació dels infants i el treball de tots plegats queda recompensat.

MIREIA ROCA.