Un dia escolto la conversa de dos nens, parlant del rellotge que li ha regalat la mare: ÉS QUADRAT, diu el nen. I jo començo a reflexionar sobre la possibilitat de treballar les figures geomètriques a partir dels rellotges. Així que m’interessaria fer un QUÈ ÉS, QUÈ ÉS UN RELLOTGE.
El meu objectiu a treballar és la geometria dels rellotges, però sóc conscient que d’aquesta experiència esdevindran un munt de conceptes nous.
Comencem com sempre amb la pregunta màgica...

QUÈ ÉS UN RELLOTGE?

Tic-Tac (Toni).
-Una cosa per saber l’hora (Cèlia).
- Per ficar-nos el al braç (Manu i Iirina)
- Al lavabo tinc rellotge (Toni).
- Jo el tinc a la tauleta de nit per quan m’aixeco (Cèlia).
- Yo tengo el despertador, pero aunque tiene horas como el reloj no es lo mismo (Joan.m).
- Jo sé mirar les hores. Mira! Quina hora és? Les 9 (Paula.a) - Jo tinc un rellotge del papa, la mama i l’Àlex (Marc.A).
- El rellotge serveix per ficar a la mà (Arnau.C).
- No et deixo el rellotge perquè és meu! (anna.Ll).
- Dins el rellotge hi ha hores (Oriol.P)
- També hi ha números (Cristina Ch).
-Les agulles es mouen amb una màquina. (Cèlia)
- El meu rellotge està espatllat i li he de posar piles ( Pol C)
- Jo tenia un que no era d’agulles, era de números (David)
- Si obres el rellotge està negre (Oriol P)
-Té puntets d’or que sirven para poder separar los números
-Hi ha unes màquines que fa moure la fletxa per saber les hores. -Jo he vist un plàsticTiene un boton que si lo giras, giran las agujas.
-Tots els rellotges no són d’agulles, el de la mama és de números!