Pintura mural a l'entrada de la Biblioteca "Pere Vila" obra de Francesc. Canyelles..

La Biblioteca "Pere Vila" va ser inaugurada el 16 d'abril de 1934 en un acte presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Sr. Ventura Gassol, el batlle de la ciutat, Sr. Pi Sunyer i el rector de la Universitat de Barcelona, Sr. Bosch Gimpera.
Ubicada a l'edifici central del Grup Escolar "Pere Vila", actualment gaudeix d'un funcionament compartit per l'escola i l'institut.

La inauguració de la Biblioteca "Pere Vila" a La Vanguardia (30 de juny de 1934).
Extracte del diari de la Biblioteca "Pere Vila" (1933-1942).
Reglament de la Biblioteca Escolar Circulant (1933).

Foto: Jordi Puig/Pere Vivas

Entenem la biblioteca com aula de recursos actualitzada que ens permet accedir a la informació, potenciar la recerca i, per tant, posar les condicions per a induir al coneixement.
També volem que la biblioteca de l'escola sigui un element dinamitzador per potenciar el plaer de llegir, el que permet viure diverses i noves experiències, imaginar altres situacions, crear, obrir els ulls al món, amb la finalitat de promoure l’hàbit lector i ajudar l'alumnat a ampliar la competència lingüística.

L'Escola Pere Vila ha participat en el Programa d'Innovació Biblioteca PuntEdu (2006).

Notícies!
El tema del mes.