 |
Primers resultats de l’estudi
de dues imatges processionals atribuïdes
a Francisco Salzillo. En
aquest article s’explica, mitjançant
un exemple pràctic –concretament
dues imatges processionals barroques atribuïdes
a l’escultor murcià Francisco
Salzillo–, una metodologia de treball
que es fonamenta en la recerca com a única
via per desenvolupar una didàctica
coherent a l’hora de formar els futurs
conservadors-restauradors de béns
culturals.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . .
Primeros resultados del
estudio de dos imágenes procesionales
atribuidas a Francisco Salzillo.
En este artículo
se explica, a través de un ejemplo
práctico –concretamente dos
imágenes procesionales barrocas atribuidas
al escultor murciano Francisco Salzillo–,
una metodología de trabajo que se
basa en la investigación como única
vía para desarrollar una didáctica
coherente en el momento de formar a los
futuros conservadores-restauradores de bienes
culturales.
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
First results obtained from the study of two
processional religious statues attributed
to Francisco Salzillo.
This article explains through a practical
example (two baroque processional religious
statues attributed to the Murcian sculptor
Francisco Salzillo) a work methodology based
on investigation considered as the only way
of developing a coherent educative way of
forming future conservators-restorers of cultural
heritage.
Margarida Quiles
Roca. Professora de Pràctiques
de Conservació i Restauració
d’Escultura de l’ESCRBCC.
Rosa Rocabayera Viñas.
Professora de Biologia, Física i Química
de l’ESCRBCC. |