INTRODUCCIÓ

PROCÉS

AVALUACIÓ

CONCLUSIONS

..........Recorda que quan naveguis per Internet és aconsellable que ho facis amb la supervisió d'un adult.

PROCÉS

Primera tasca. Conèixer les característiques de les plantes

Clica i accediràs al Moodle de l'escola, allà hi tens unes activitats que t'ajudaran a aprendre moltes coses de les plantes.

Segona tasca. Arranjament del jardí.

A. Si has escollit analitzar el sòl del jardí, dóna un cop d'ull a aquesta informació i contesta les tres preguntes que trobaràs quan cliquis .Així quan a classe treballis amb el grup, ja sabràs unes quantes coses del sòl que podràs compatir amb els companys.

B. Per fer un plànol del jardí, mira amb atenció com funciona aquest programa .

Ara clica i practica, així a l'aula d'informàtica tindràs més temps per fer el plànol del jardí.

C. Abans de sortir a comprar tot el què cal per muntar el jardí, mira aquests catàlegs de preus i resol aquest problemes. Si trobes la manera de resoldre'ls, quan treballis amb el grup a l'aula, et serà més fàcil calcular quin pressupost necessitem per fer el jardí.

Tercera tasca. Fer un llibre sobre les plantes del jardí.

Entre tots els nens i nenes de la classe farem un llibre de consulta que parli de les plantes del nostre jardí.

Farem cinc grups , un per a cada planta.Cada component del grup ha d’escollir un paper:

Botànic…si us agrada molt tenir cura de les plantes

Herbolari... si preferiu saber d’experiments i pocions

Historiador... si us agrada llegir

Dibuixant... si preferiu observar amb atenció

Cuiner... si us agrada el menjar

Quan ja sapigueu què voleu ser , visiteu les pàgines web que us hem buscat, us ajudaran a fer més bé la vostra feina.

Recordeu que quan navegueu per Internet és aconsellable que ho feu amb la supervisió d'un adult.

Per acabar imprimireu la pàgina del libre que us toca fer i l'omplireu.

Quan tingueu la feina feta, a la classe , us trobareu amb el vostre grup, us explicareu que heu après i després ho ensenyareu a la resta de companys. Aquesta feina la preparareu a l’escola amb l’ajuda del mestres.

Ara ens concentrem a fer el llibre

..si sou botànics, mireu aquestes pàgines

..si sou herbolaris,consulteu aquí

…si sou historiadors. llegiu això

..si sou dibuixants, busqueu aquí

Si escriviu el nom de la planta trobareu fotos, si escriviu el nom +dibuix surtiran imatges de dibuixos que us ajudaran a fer el vostre. Si escriviu nom+pintura us apapreixeran quadres famosos.

SEMPRE QUE BUSQUEU IMATGES A INTERNET.HEU DE FER-HO AMB UN ADULT AL COSTAT.

..si sou cuiners, examineu aquestes pàgines

Heu mirat els vostres enllaços ?

Ja podeu imprimir la vostra pàgina i completar-la.

Pàgina pel botànic Pinta del color que vulguis les caselles que expliquen com és la teva planta.

Pàgina per l'herbolari

Pàgines per l'historiador(imprimeix les que et facin falta)Poema Dites Curiositats

Pàgina pel dibuixant

Pàgina pel cuiner

Feu bona lletra.

Escriviu sense faltes.

Expliqueu-vos fent servir frases curtes i entenedores.

Esforceu-vos en que quedi ben presentat.

(si us equivoqueu o no us agrada com queda sempre sou a temps de repetir la fitxa)

Quarta tasca. Lectura de contes

A classe teniu un conte diferent per a cada un de vosaltres, que parla de la natura.

Escolliu-ne un i a casa practiqueu per poder-lo llegir davant de tots.

Mentre escolteu el conte els vostres companys es fixaran en com ho feu i al final de la lectura us diran com ho heu fet.

Mireu en què es fixaran

També cal que us inventeu tres preguntes de comprensió sobre el conte , per comprovar que els vostres companys han escoltat amb atenció el que heu llegit.