INTRODUCCIÓ

TASCA

PROCÉS

AVALUACIÓ

CONCLUSIONS

Tasca número

Per començar et cal saber-ho tot de les plantes, com s’alimenten, com respiren, com creixen, quines parts tenen, quines plantes hi ha....

Et cal molta informació i activitats que t’ajudin a recordar el que estàs aprenent.

Quan hagis fet tots els exercicis que et proposem podràs escollir amb criteri les plantes que vols plantar al nostre jardí.

Practica

Tasca número

La segona tasca consisteix en arranjar el jardí. Pots escollir una d’aquestes tres feines:

  • Analitzar quin sòl necessiten les nostres plantes
  • Dibuixar un plànol de com ens imaginem el jardí acabat
  • Fer un pressupost i anar a comprar tot el material que calgui (plantes, sòl, adobs...)

Informa-te’n més

 

Tasca número

Entre tots fareu un llibre titulat “Guia i conreu de les plantes del jardí”.

Com ja sabeu , els encarregats del jardí sempre seran els alumnes de 2n. És molt important que els deixeu les instruccions i tot el que heu après de les nostres plantes, recollit en un llibre, així quan hi hagi un problema sempre sabran què cal fer.

El llibre tindrà sis parts:

  1. Fitxa descriptiva de la planta
  2. Usos de les plantes
  3. Poemes, dites, refranys...
  4. Dibuix
  5. Receptes/infusions

A classe fareu 5 grups un per a cada planta, i a cada grup hi haurà 5 nens o nenes.

Cada component del grup farà un apartat del llibre.

 

Tu qui vols ser?

  1. El botànic
  2. L’herbolari
  3. L’historiador
  4. El dibuixant
  5. El cuiner
   

Endavant

 

Tasca número

 

Us proposem que cada dia un de vosaltres llegiu un conte que parli de plantes als vostres companys i companyes de classe.

Per fer-ho bé, triareu un conte dels que tenim a classe i a casa en practicareu la lectura fins que us agradi molt com ho feu.

Pareu atenció perquè els vostres companys mentre escolten el conte, es fixaran en si pronuncieu bé, si llegiu alt i clar, i si ho feu amb entonació i de manera fluida.

Fixeu-vos-hi

Tasca número

Per acabar farem una assemblea

Convocarem una reunió de tots els nens i nenes de la classe per parlar de:

  • Quins nens i nenes seran encarregats del jardí. Com ho faran?
  • Què es pot fer perquè que tots els alumnes de l’escola ajudin a conservar en bones condicions el jardí, que és de tots.

Llegiu els consells del lleó, i fixeu-vos en quins animals tindran un bon comportament a la reunió i quins no.

I tu com ho has fet?

TASCA