Dia 30 de Gener del 2012: a l’escola celebrem el DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU.

Els alumnes de Parvulari i Primària ens hem trobat al pati, formant tres grans rotllanes concèntriques. Ha estat com una gran posada en comú del treball que havíem fet durant uns dies a cada classe.

Els més petits hem portat dibuixos que feien referència a la pau. Els de Cicle Mitjà i Superior hem donat a conèixer llocs del món on hi ha guerres i conflictes. Al costat del nom de cada país hem encés una llàntia en record de les víctimes de les guerres i dels conflictes.

Conclusió final: tots podem afavorir, en el nostre entorn, la convivència, el diàleg, el ser bons amics, .... LA PAU!

L’acte ha finalitzat amb una cançó de la pau.

Els alumnes d’ESO i Batxillerat ens hem concentrar al pati central de l’escola.

Presidien l’acte uns cubs; aquests cubs eren el fruit d’un treball cooperatiu, realitzat en dies anteriors a cada classe.

Entre els missatges llegits, tots molt valuosos i clars, destaquem :

....tot funciona molt millor i és molt més just quan hi ha cooperació...”

... Tots hem de participar en buscar solucions als conflictes i saber-los resoldre de manera pacífica i dialogant...”

...Estenem les nostres mans als altres i establim ponts de diàleg que permetin entendre la solidaritat com a eina indispensable per a construir un món més just...”

...Compartir els béns, els coneixements, els interessos, les inquietuds..... sentir l’alegria del donar, la satisfacció de construir, entre tots, un món millor i una societat més justa

Un cop llegides les aportacions de cada grup hem escoltat, en silenci, una cançó referent a la pau; ha estat el nostre homenatge a la Pau. UN SILENCI PER A LA PAU.

curs 2008-2009

Divendres 30 de gener. Tots els alumnes i professors de l'escola Vedruna , des de P3 fins a 4t d'ESO , ens hem reunit davant l'olivera de la plaça del monestir per celebrar el dia mundial de la pau.

S'han fet quatre parlaments, el primer a càrrec de la Gna. Conxita per obrir l'acte, i l'han seguit les intervecions d'alumnes d'Infantil, Primària i ESO que han llegit o recitat un missatge de pau.

Entre un parlament i l'altre han sonat músiques que parlen de pau i els nens i nenes assitents a la plaça han enlairat les seves mans , mans blanques decorades amb misatges de pau, en senyal d'alegria.

"Amb el puny tancat no es poden encaixar les mans" Ghandi

curs 2007-2008