Formació en MAV en centres educatius
   
Enrera
Equips, eines i llenguatge de la imatge fixa
Imprimir
Pràctica IF198. Del text a la imatge i de la imatge al text
   

Davant un missatge escrit, el procés comprensiu que es fa és lineal. És un treball de construcció en el temps: a mesura que es va captant informacions successives, provinents d'una sola font, es van descodificant.
Davant un missatge audiovisual, el procés és global i instantani: la captació de les informacions és emotiva i sensorial.
En el primer cas, s'està a prop de l'anàlisi i, en el segon, ens acostem més a un procés multisensorial i global.

 
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

Llegiu aquest text:

"Era un matí de tardor, assolellat i agradable, molt adequat per sortir a passejar i a gaudir de la frescor i la tranquil·litat del parc. De fet, els dies feiners, als matins, el parc estava solitari i només s'omplia del xivarri infantil a les tardes, quan els nens sortien de l'escola."

Fins que no s'acaba de llegir tot el text, no es fa la composició mental de la situació.
Tot seguit, cliqueu damunt el fitxer parc i compareu les lectures dels dos missatges.
Havíeu pensat en un altre tipus de parc? Que potser havíeu viscut abans aquesta situació?

A continuació, es proposa una activitat de lectura i comparació de missatges en suport escrit i visual. Per fer-la, disposeu del fitxer textb198.zip.
Un cop hagueu baixat i imprès el fitxer, tindreu una taula amb un text descriptiu fragmentat en diferents escenes i un seguit d'imatges que cal associar a cada escena.
Feu especial atenció a les informacions que contenen les imatges i els textos, i en el valor que aporta cadascun dels llenguatges.

Finalment, si voleu aprofundir en el treball, se us proposa fer una presentació multimèdia com la que podeu veure a:

 
 
 
Amunt