|
||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica S144. La taula de mescles de so. Connectivitat: entrades de so | |
![]() |
![]() Hi ha molts tipus de taules de mescles de so. L'objectiu d'aquestes pràctiques és experimentar-ne l'ús bàsic, per si en teniu una al centre o en demaneu una en préstec al servei d'Audiovisuals o al vostre CRP. L'explicació sobre el funcionament d'una taula de so es pot simplificar d'aquesta manera: la taula rep un o més senyals de so per entrada de línia o micròfon. Els mescla o bé els aplica algun efecte, i treu el senyal de so modificat per sortida de línia o d'auriculars. En general, la gestió d'una entrada de so a una taula de mescles segueix tres processos enllaçats:
En moltes taules hi ha un selector de nivell principal o MASTER, que regula el nivell general de so. A mesura que les taules són més professionals, apareixen nous botons i selectors: de balanç, de to, de potenciament de baixos... Malgrat que hi ha ports que amb els diferents models de taula poden rebre noms diferents, cal prestar atenció a les entrades de línia (LINE), de tipus RCA, i les de micròfon (MIC), habitualment de tipus jack. En alguns models reben noms diferents: a les imatges de l'exemple, les entrades de línia reben el nom de TAPE. No és objectiu d'aquestes línies detallar funcions avançades d'altres tipus d'entrades i/o selectors de monitoratge, com ara REC, CUE, PFL... |
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
|
![]() |
|