Formació en MAV en centres educatius
   
Enrera
Equips, eines i llenguatge del so
Imprimir

Pràctica S189. Llegir el so: la música

   
Atenció!

La música mereix una especial atenció per la seva complexitat i riquesa en el missatge sonor.
Components com la melodia, l'harmonia o el ritme configuren estructures, atmosferes i ritmes ben diferenciats.
Al mateix temps, acompleixen funcions descriptives o narratives que donen un missatge ben diferenciat.

 
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

Aquesta pràctica és la continuació de la pràctica anterior. Ara escolteu de nou el fragment sonor extret de la cinta de vídeo El gat sense cua de l'editorial La Magrana. Recordeu que es tracta del fragment inicial de la presentació de la cinta. Per fer-ho cal el fitxer s188_1.mp3, que és a la carpeta fitxers/so del DVD de materials de formació.

Igulament us podeu ajudar de l'espectre del fitxer per analitzar-ne les unitats.

1. Feu una primera audició del fragment i tracteu de diferenciar-ne les parts.
2. Fixeu-vos en cadascuna de les dues parts i compareu en quina hi intervenen més instruments.
3. Escolteu amb atenció el fragment s189.mp3 i analitzeu-lo. Quin paper fa el piano al començament del ruixat de primavera?
4. Finalment, escolteu de nou el fragment s188_1.mp3 i analitzeu com va canviant el paper de protagonista a complementari dels diferents elements sonors al llarg dels dos fragments:

Música

 

 

Orenetes

 

 

Pluja

 

 

Vaques

 

 

Porta

 

 

Gats

 

 

Veu

 

 

Altres

 

 

   
 
Amunt