|
Localització i instal·lació
El CD-ROM Galí és un material elaborat conjuntament pels
departaments d'Ensenyament i Cultura de la Generalitat de Catalunya.
El Galí s'instal·la des del CD-ROM, executant el programa
instal.exe.
Permet triar diferents opcions sobre la instal·lació en
xarxa i la utilització el sistema d'informes.
Les activitats Galí necessiten tenir instal·lat el programa
Clic. I requereix tenir el CD-ROM del programa dins el lector, ja que
només una part mínima del programa es copia al disc dur.
|
|
Contingut del Galí
Està organitzat en sis blocs temàtics:
- Com s'escriu? Com es pronuncia?
- Qui sóc? Com sóc?
- Quina hora és ? Quin dia som? Què m'agrada?
- Què menjo? On visc?
- Què faig? Què compro? On vaig?
- Morfosintaxi
Cada bloc està dividit en diversos subgrups temàtics que van desenvolupant
cada tema ensituacions diverses.
- El primer bloc temàtic introdueix els alumnes en l'alfabet
i la numeració, tant gràficament com fonètica.
Està especialment plantejat per iniciar els alumnes en la
lectura i escriptura bàsiques de l'idioma.
- Els quatre blocs següents, molt relacionats amb la vida
quotidiana, preveuen l'aprenentatge de la majoria de les situacions
de comunicació quotidiana dels adolescents.
- El darrer bloc (Morfosintaxi) s'ha destinat a consolidar
aspectes de la llengua escrita, mitjançant el repàs
de nocions gramaticals bàsiques.
|
|
Les activitats del Galí
El Galí combina les diferents activitats del programa Clic: exploració,
identificació, ordenació de paràgrafs, associació,
sopes de lletres, completar text, trencaclosques, escoltar i repetir...
Les activitats treballen les quatre habilitats bàsiques: comprensió
oral i escrita, i expressió oral i escrita, organitzades de forma
cíclica dins de cada tema i combinades dins de cada activitat.
Així, per exemple, en les activitats de fonètica i pronúncia,
l'alumne pot estar pronunciant una paraula al mateix temps que observa
en pantalla la seva forma ortogràfica (ajut de lectura) i grafisme,
cosa que li permet comprendre'n millor el significat (ajut de comprensió).
La majoria d'activitats són de resposta tancada i de correcció
automàtica, exceptuant les de fonètica i pronúncia,
en les quals és l'aprenent mateix qui s'avalua, comparant les seves
produccions orals amb els models proposats.
|