Dibuix i recreació d'imatges amb el Fireworks MX 2004

Exercici

En aquesta pràctica creareu un gràfic i reforçareu els coneixements sobre màscares que ja vau adquirir a pràctica anterior.

Per començar, obriu un nou arxiu de 600 píxels d'ample per 300 d'alçada i importeu-hi mitjançant Archivo | Importar les imatges gracia.jpg, bcd.jpg, mod.jpg i pedrera.jpg.

Un cop importades, les seleccioneu totes. Recordeu que podeu fer-ho amb el comandament Control+A. Alineeu-les. Per fer-ho us cal anar al menú Ventana | Alinear. S'obre aleshores una finestra plena d'opcions. Activeu-ne les següents: Con el Lienzo, Alinear Borde Inferior i Distribuir Centro Horizontal.

Aquesta finestra permet fer el mateix que la que es troba al menú Modificar | Alineación però de manera un xic més completa.

Amb l'eina Rectángulo dibuixeu-ne un que amagui totalment les quatre imatges.

Seleccioneu-lo i des de l'Inspector de propiedades pinteu-lo escollint l'opció Barras del desplegable (altrament dit Categoría de relleno). Fent ara clic al quadrat al costat del pot de pintura, seleccioneu Preestablecido: Blanco, negro.

El rectangle quedarà tal i com es mostra a la imatge inferior.

Seleccioneu tot el contingut i creeu una màscara. Recordeu que per fer això us cal anar al menú Modificar | Máscara | Agrupar como Máscara.

Com podeu veure, on hi havia el blanc es conserva la presència de la imatge i, a mesura que apareix el negre, va esborrant-se.
  Les màscares un cop ja estan fetes poden editar-se. Per editar una màscara cal clicar sobre la miniatura de màscara que es troba en el seu respectiu grup de la Persiana de capas. Aquesta miniatura queda aleshores ressaltada en color groc.

Amb l'eina Puntero podeu moure tant el tirador com l'ancoratge i modificar d'aquesta manera l'aspecte de la màscara.

Importeu ara la imatge gaudi.jpg i amb l'angle de posició cliqueu sobre l'angle superior esquerre del document.

Dibuixeu un rectangle del mateix format que la fotografia de la Pedrera que acabeu d'importar, és a dir, 600 píxels d'amplada per 200 d'alçada. Superposeu-lo damunt la fotografia.
  Pinteu-lo amb una Categoria de Relleno: Pliegues amb un degradat que vagi del gris #666666 al #FFFFFF, color blanc.

Per aconseguir el degradat entre dos colors, cal fer clic sobre el quadrat al costat del pot de pintura. Es desplegarà una finestra des de la qual es podran escollir els dos colors. Caldrà fer clic sobre els selectors de color i selecionar el desitjat.

Amb el Puntero manipuleu el tirador fins que quedi un pintat semblant al de la mostra inferior.

Mitjançant l'eina Puntero i des de la Persiana de capas, seleccioneu la fotografia de la Pedrera i el pintat de Pliegues. Recordeu que per poder seleccionar ambdós objectes us cal tenir premuda Majúscules (o Shift).
  Aneu tot seguit al menú Modificar | Máscara | Agrupar como máscara.
  Amb la imatge encara seleccionada, desplaceu-vos ara a l'Inspector de propiedades i apliqueu-hi l'opció Efectos | Ajustar Color | Invertir.
  Tot seguit i des del mateix Inspector de propiedades, trieu l'opció Efectos | Ajustar Color | Brillo | Contraste. Poseu els valors -45 per a Brillo i 55 per a Contraste.

Finalment, escriviu el text modernisme amb Arial 35 i color #FF9900 .
  Posicioneu aquest text com el de la imatge inferior.

Deseu el fitxer amb el nom modernisme.png