El processador de text ocupa una bona part de l'ús de l'ordinador,
tant en l'àmbit educatiu com en el professional.
La llengua escrita és un dels aprenentatges bàsics per
a qualsevol alumne en l'etapa escolar; és la porta d'entrada als
aprenentatges posteriors i a la cultura en general.
La utilització del processador de text s'ha de considerar com
una eina de suport a la creació escrita dels alumnes. És
un entorn obert que potencia la creativitat del contingut per sobre de
la forma. El processador de text no és només una eina per
"passar a net", és una eina de creació escrita,
des del seu inici fins a la impressió.
L'objectiu no és el coneixement del programa, sinó que
l'alumne ha de poder gaudir d'un aprenentatge heurístic de l'entorn.
En la mesura que, en alguns alumnes, es faci necessari, caldrà
dosificar els continguts del programa sense arribar a "ensenyar-lo".
Aquests continguts s'han d'entendre com elements que potencien la qualitat
formal del document. Tot per arribar al punt que l'alumne pugui utilitzar
el tractament de text amb autonomia, i arribi a executar el programa,
escriure un text, imprimir-lo i tancar el programa.
La introducció d'imatges en el programari de tractament de textos
és un coneixement pràctic que us permetrà millorar
la qualitat en la presentació de les activitats que prepareu. Les
imatges són un entorn motivador que estimula l'expressió
oral i dóna suport a les activitats d'observació.
La utilització del processador de text com eina de comunicació
escrita implica noves estratègies de treball que no sempre s'apliquen
de manera seqüencial:
- Escriure les idees principals, en forma d'esquema o en petits paràgrafs
- Emplenar cadascun dels apartats i, si cal, incloure'n de nous
- Organitzar la informació, desplaçant paràgrafs
a altres posicions del document, si cal
- Revisar l'ortografia
- Reorganitzar el text escrit
- Donar format al document, segons els estils de paràgraf,
ressaltant el termes a destacar
- Imprimir el document
|