|
Exercicis
-
Identifiqueu tots els elements geomètrics que veieu a la figura
Bici, i compteu-los: una recta, xx segments, ... i alguns més complicats:
triangles, sectors, ... i algunes relacions entre ells: iguals, paral·lels,
...
Escriviu-ho tot en un fitxer de text XXXX_M1, on XXXX són
les primeres quatre lletres del vostre identificador de correu.
-
Dibuixeu en una mateixa figura un triangle, un quadrilàter i un
pentàgon (que no siguin regulars), i traceu totes les diagonals
del quadrilàter i del pentàgon.
Deseu-lo com XXXX_M11.FIG .
-
Traceu tres rectes r, s i t, i posteriorment (no abans) el triangle que
determinen, amb els tres vèrtexs anomenats A, B i C. Remarqueu el
triangle en algun color llampant. Deseu-lo com XXXX_M12.FIG.
-
Prepareu un mostrari (en una sola pantalla) on es vegin tots els casos
d’intersecció de dues circumferències, i d’un segment amb
una circumferència. Els punts d’intersecció han de ser una
mica gruixuts perquè es vegin bé.
Deseu-lo com XXXX_M13.FIG.
-
Dibuixeu una circumferència i traceu en ella una corda (en vermell),
un radi (en blau) i un diàmetre (en verd). Si la figura està
ben feta, quan desplaceu la circumferència els tres elements seguiran
mantenint la seva funció.
Deseu-lo com XXXX_M14.FIG.
-
Dibuixeu a la mateixa pantalla un parell d’angles adjacents i un parell
d’angles suplementaris. Encara que es moguin els seus punts genèrics
han de ser sempre adjacents o suplementaris, segons el cas.
Deseu-lo com XXXX_M15.FIG.
-
Prepareu una figura i un petit guió de treball perquè els
vostres presumptes alumnes d'ESO descobreixin experimentalment quina és
la suma dels angles d’un quadrilàter. Vigileu que l’ordinador no
us pot garantir que sempre siguin convexos, i haureu de prevenir els alumnes.
Suposeu allò que vulgueu sobre els coneixements que els alumnes
tenen de l'ús del programa, però deixeu explícites
les vostres suposicions.
Quant a la geometria, suposeu que els alumnes coneixen els conceptes
de quadrilàter, d'angle i la mesura dels angles. Ara bé,
NO SABEN quant sumen els angles d'un quadrilàter i sou vosaltres
que heu de redactar prou bé el text perquè ho acabin sabent,
i amb la satisfacció afegida d'"haver-ho vist" tot sols.
Deseu la figura com XXXX_M16.FIG.
Afegiu el text al mateix fitxer XXXX_M1 en què hi ha el text
del primer exercici.
Ara compacteu amb Winzip les sis figures i el fitxer de text, anomeneu
el resultat XXXX_M1.ZIP i adjunteu-lo a un missatge que enviareu al vostre
tutor del curs.
|