|
- La tensió entre tradició i modernitat pertany
a la mateixa problemàtica: adaptar-se sense renunciar a la pròpia
identitat, construir la pròpia autonomia en dialèctica
amb la llibertat i amb l'evolució dels altres, dominar el progrés
científic. Amb aquest ànim convé enfrontar-se al
desafiament que representen les noves tecnologies de la informació.
- Difondre les noves tecnologies de la societat de la informació
per a tots els països, a fi d'evitar una accentuació més
gran encara de les diferències entre rics i pobres.
- Assignem també a la UNESCO una importància
cabdal en el desenvolupament adient de les noves tecnologies de la informació
al servei d'una educació de qualitat.
- El desenvolupament de les noves tecnologies de la informació
i de la comunicació ha de promoure la reflexió general
sobre l'accés al coneixement en un futur immediat.
- Diversificar i millorar l'educació a distància
amb la utilització de les noves tecnologies.
- Potenciar la utilització d'aquestes tecnologies en l'àmbit
de l'educació d'adults, especialment en la formació
continuada del personal docent.
- Enfortiment de les infrastructures i capacitats de cada país
pel que fa al desenvolupament d'aquestes noves tecnologies, així
com la seva difusió en el conjunt de la societat; es tracta
de tota manera de condicions prèvies a l'ús habitual
en el marc dels sistemes educatius formals.
- Posar en funcionament programes de difusió de les noves tecnologies
sota els auspicis de la UNESCO.
- En sentit prospectiu proposem la creació d'un
observatori de les noves tecnologies de la informació, per valorar
la seva evolució i les previsibles repercussions no només
en els sistemes educatius sinó en les societats modernes.
|