|
Un recurs com la introducció de les TIC
en un centre comporta molta feina, però sobretot moltes propostes
a fer i molts documents a preparar que no poden ser responsabilitat d'una
única persona. Per la qual cosa cal treballar en equip i organitzar
una comissió TIC que plantegi les qüestions que en aquesta web
es proposen i que especificarem en un tipus d'esquema:
- Adaptació del currículum.
- Com i on guardem i organitzem el programari amb CD.
- Normes d'ús del maquinari.
- Plantejar-se el nou paper que ha de tenir el professorat
davant d'una classe amb ordinadors.
- Tipus de graelles de programació i manera de dur-ho a
terme.
- Plantejar-se
activitats d'aprenentatge de caràcter transversal i projectes
interdisciplinaris.
- L'educació
en comunicació audiovisual: com es farà?, quins espais
i quins equipaments necessitarem?
- Com programarem
el nostre pla de formació?
- L'avaluació: com es farà?, què avaluarem?
L'objectiu de la comissió d'informàtica és,
per tant, d'una banda dinamitzar, la utilització de les eines informàtiques
com a recurs i suport d'activitats relacionades amb les àrees curriculars,
i de l'altra, donar suport al coordinador d'informàtica.
|
|
La qüestió a plantejar-se és la de les
funcions d'aquesta comissió. Com a exemple, podríem assenyalar:
- Manteniment del maquinari en perfecte estat d'utilització,
facilitar la seva utilització dissenyant protocols comuns a totes
les màquines (configuracions i presentacions comunes, arxius
BAT, accessos a impressores i recursos...).
- Planificar la utilització de l'aula d'informàtica i
de la resta de mitjans informàtics.
- Coordinar i fer seguiments de la utilització dels programes
que es fan servir com a suport de les àrees curriculars.
- Planificar
la utilització dels espais de treball audiovisual.
- Planificar
la utilització dels equipaments audiovisuals.
- Planificar
la presència dels mitjans de comunicació a les aules.
- Animar a la utilització dels recursos TIC disponibles al centre.
- Recollir els materials que el Departament d'Educació posa a
l'abast de les escoles i publicitar-los entre el professorat..
- Fer propostes d'inversió i millores.
- Temes curriculars: adaptació del currículum, programació
TIC, avaluació de les TIC...
Altres aspectes a decidir són qui ha de formar part
de la comissió (el coordinador/a d'informàtica, el cap d'estudis,
el coordinador/a de mitjans audiovisuals, els responsable de la biblioteca-mediateca,
un representant de cada un dels cicles...), o el calendari de reunions...
|