|
Es tracta que, mitjançant Internet
i/o la intranet, els documents que s'utilitzen
al centre estiguin a disposició de tota la comunitat educativa.
Haurien d'estar disponibles documents de diversa tipologia, com:
- Projectes de centre: PEC (sistema educatiu de l'escola,
principis metodològics generals de l'escola, tipus de recursos
didàctics, criteris generals d'avaluació de l'escola,
criteris generals d'actuació del professorat...), reglament de
règim interior (drets i deures dels alumnes, normes de la convivència
escolar...), pla anual (calendari i horari escolar, pla d'acció
tutorial per cursos, calendari davaluacions...), pla d'acollida...
- Documents relatius al projecte curricular del centre
(amb diferents graus de
concreció i desenvolupament): capacitats generals, objectius
generals, objectius
terminals, objectius de cicle, objectius de curs, continguts, metodologia,
criteris davaluació i recuperació, unitats de programació,
exercicis, materials complementaris...
- Models dels documents oficials o dels elaborats
pel centre: autorització de sortides, impresos de gestió,
comunicacions a les famílies.
- ...
|
|
En primer lloc, caldrà fer una relació dels
documents oficials i dels elaborats pel propi centre per a posteriorment
digitalitzar-los i deixar-los en carpetes (intranet, carpeta de centre,
carpeta d'aula, carpeta de cicle...). Per últim, s'han d'establir
unes normes d'actuació preveient la seguretat i revisió
de la documentació, l'aparició de nous documents...
El
Llibre quasi blanc de les TIC a primària, d'Albert Xirgo, ens
pot ser molt d'ajut en aquesta tasca ja que ens dóna algunes pautes
per a l'organització documental d'un centre docent:
"
Per a la sistematització de la documentació d'un centre,
calen els següents processos:
1. Conèixer
i concretar quins són els documents:
Tenir o fer una relació dels documents oficials i dels elaborats
pel propi centre.
2. Digitalitzar els models i assignar-los:
Tenir el model digitalitzat de tot document.
Saber qui és el responsable domplir el model i el seu lloc
de destí.
3. Establir eines de suport:
Per ajudar a guardar correctament la documentació.
Aquestes eines són: la intranet, la carpeta d'aula, la carpeta de grup-classe
i la carpeta del mestre.
4. Definir unes normes dactuació:
Preveure laparició de nous documents, la revisió
dels actuals i la seva seguretat".
|