|
Guix
- nº 248 "Grafisme informàtic
a l'escola primària"
- nº 251 "Projectes cooperatius telemàtics:
un fenomen en ebullició" de Toni Casserres.
- nº 253 "Anglès virtual i un llibre per
començar" de Toni Casserres; i "Internet: eina de cooperació,
eina de comunicació" de Ramon Barlam.
- nē 255 "Noves tecnologies i comunicaciķ"
Tres autors parles de diferents temes Ramon Barlam, Toni Vidal i Toni
Casseras
- nē 259 "Crear, publicar i compartir en xarxa. Les
unitats didàctiques multimèdia compartides" de Josep
Olivella i Ramon Barlam.
- nē 260 "Eines d'avaluaciķ"
Filosofia de la importāncia de l'avaluaciķ en un Centre.
- nē 276-277 "Informātica"
Una comissiķ de tecnologies de la informaciķ i de la comunicaciķ a l'escola.
de M. Roser Torrescasana i Jaume Illa.
- nē 280 "L'escola en xarxa"
Tot i que no parla directament d'una xarxa d'internet, és interessant
la filosofia que lliga també amb les TIC.
- nē 288 "TIC - llengües estrangeres"
Internet a l'aula d'anglčs. Monogràfic sobre "La televisió:
programació, consum i utilització didàctica".
- nē 289 "Mitjans audiovisuals"
Treball del llenguatge de la imatge a l'escola.
- nē 289 "Organitzaciķ i gestiķ"
La gestiķ del canvi des de l'Equip Directiu.
- nē 290 "la formaciķ de professorat"
Filosofia de la seva formaciķ com a professional al llarg de la seva
vida.
- nē 291 "TIC a primària"
Informar-se i comunicar-se amb eines d'avui per millorar les lectures
de sempre.
- nē 291 " TIC" Ensenyar i
aprendre en la societat del coneixement.
- nē 292 "organitzaciķ i gestiķ"
Dinamitzaciķ, equips de treball, organitzaciķ del treball, el
seu ambient, les reunions i el treballconjunt i en equip
- nē 293 "disseny curricular"
Una proposta que pot ajudar a programar en general.
- nē 293 "Didāctica de les cičncies
socials" La utilitzaciķ dels museus virtuals i d'altres exposicions
"online" a l'aula.
- nº 296- 297 "Les relacions familiars i les
noves tecnologies de la informació i la comunicació (NTIC)"
- nº 301 "Les TIC: una eina per aprendre llengua"
(Monogràfic)
- nº 301 "El futur de l'ordinador a l'aula"
(Reflexions sobre la pràctica)
- nº 304 "Les noves tecnologies de la comunicació
i l'educació en el món global" (Opinió)
- nº 305 "Què s'ha
d'aprendre de les tecnologies de la informació i de la comunicació
a les escoles?" (Monogràfic) Contingut: Què s'ha
d'aprendre de les tecnologies de la informació i de la comunicació
a les escoles?, Què s'ha d'aprendre sobre, de, amb i per a les
TIC a l'educació infantil?, Les TIC a les aules d'educació
infantil, El tractament de les TIC com a eix transversal a l'ensenyament
infantil i primari, L'organització de les TIC als centres educatius
de primària, Les TIC a l'escola, quotidianitat?, La biblioteca
escolar i el tractament de la informació a l'escola, Les tecnologies
de la informació i de la comunicació i l'atenció
a les diversitats
- nº 306-307 "Les TIC i la innovació a
l'escola primària: com hi contribueixen els programes educatius
europeus"
- nº 306 "Activitats multimèdia"
- nº 308 Monogràfic sobre
"Acollida de nouvinguts"
- nº 308 "Societat del coneixement,
riquesa i desigualtats"
- nº 309 "Les xarxes telemàtiques
als centres educatius"
- nº 311 "Taller d'animació amb Lego Studio"
- nº 313 "El concurs de webs de ciència"
- nº 315 Monogràfic "La ràdio
com a recurs"
Perspectiva escolar
- nē 188 "De la escuela activa
a la escuela ComunicActiva". Sobre propostes d'introducciķ de les
TIC.
- nº 220 "El suport de la informàtica
en el currículum de llengua. Pros i contres" d'Àngels
Prat.
- nē 245 "Les noves tecnologies:
una recerca amb futur" d'Isabel Gōmez , Āngels Prat i Núria Vilā.
Reflexiķ i debat sobre temes d'incorporaciķ de les TIC en el Centre.
- nē 253 "Penja i despenja recursos
a Internet" Monogrāfic sobre el tema de la telemātica educativa
a l'escola.
- nē 260 "Cerca d'informaciķ a
Internet" Qualitat i optimitzaciķ dels resultats.
- nē 261 "Ordinadors i llengua
a primāria".Proposta de treball per introduir el processament de
la infromaciķ en el currículum.
- nē 264 "Els contes multimèdia"
Monogràfic sobre els recursos que ofereixen les TIC per tal de
fer contes.
- nē 266 "Aprenentatge, llengües
i tecnologies de la informació i la comunicació"
d'Oriol Guasch
- nē 268 "Experiència escolar
"Els ocells del pati" de Jesús Chivite Pérez.
Treball interdisciplinari, que desperta la curiositat dels nois i noies
per observar i aprendre a l'escola i fora de l'escola
- nē 271 "Cal formar mestres generalistes
o mestres especialistes? Una proposta a favor del 4+1" de Miquel
Martínez. Monogràfic sobre "Mestres especialistes
- generalistes"
- nº 272 "El racó del
navegant. La maleta del viatger virtual." de Rita Armejach i Ramon
Cemeli.
- nº 273 "El patrimoni és
meu, és nostre (PATRINOS). Camp d'aprenentage Els monestirs del
Císter"de Josep Baluja Barreiro, Assumpció Benaiges
Gabriel, Eva Cobo Pereda i Pilar Vives Corbella.
- nº 278 "Poesia Visual a
Internet" d'Eulàlia Bosch
- nº 282 "El lloc on visc.
Atles de la diversitat cultural": projecte telemàtic interescolar
de Narcís Vives, Paula Pérez, Natalia López i Elena
Noguera.
- nº 283 Monogràfic: Internet,
un nou context d'aprenentatge?
- nº 287 " Una experiència dintercanvi
escolar mitjançant eines telemàtique" de Cèsar
Burgués, Rosa M. Cascajo i Dolça Vert. Articles sobre
la importància de la formació al llarg de la vida (editorial...).
- nº 291 Monogràfic sobre biblioteques-mediateques:
"Projecte de biblioteca-mediateca". I. Estruch, T. Font, M.
Roig; "Un espai multiús: la mediateca de lEscola Pia
de Granollers". Lluís Baella
Escola
catalana
- nē 260 "L'educaciķ a la societat
tecnolōgica" Article de l'any 98 que pot servir com a model evolutiu
de que és avui la tecnologia a les escoles.
- nº 349· "Internet com a font de recursos
educatius" de Jordi Vivancos
- nē 390 "L'organitzaciķ dels Centres"
Diferents temes d'interčs de diversos autors sobre gestiķ, dinamitzaciķ,
autonomia... del Centre.
- nº 392 "Les noves tecnologies en l'etapa d'educació
infantil"
- nº 400 "Els nous llenguatges artístics d'Internet".
- nº 408 "Noves tecnologies, nova societat" Diferents
articles sobre les possibilitats i problemes que plantegen les TIC.
I en el cas de l'escola com utilitzar les TIC per a ensenyar millor.
- nº 411 "Les TIC a l'escola rural" Sobre la necessitat
dincloure les TIC en els projectes curriculars dels centres i,
a més, es destinin recursos importants per tal que la formació
del nostre alumnat es porti a terme amb el suport daquestes tecnologies.
Comunicación i pedagogía
- nē 161 "Escribir y revisar textos
de dos en dos en ordenador " d'Àngels Prat, i "Perspectiva
para una escuela informatizada" de Núria Vila i Àngels
Prat.
- nº 185 "Software educativo"
- nº 186 "Multimedia y educación"
- nº 194"Software educativo"
- nº 195 "Especial formació del profesorado"
- nº 196 "Especial Webs de
Interés Educativo"
- nº 197 "Especial Dibujos animados y educación"
- nº 198 "Especial Necesidades
educativas especiales" - Diversos articles sobre TIC i NEEE.
- nº 199"Especial Utilización
didáctica de los videojuegos"
- nº 2'00 "No todo es Internet:
Los medios audiovisuales e informáticos como recursos didácticos"
de Julio Cabero
- nº 195 "Especial formació del profesorado"
|