Progressivament lalumnat ha de desenvolupar
les capacitats de:
Dimensió
Educació Infantil
Cicle Inicial
A
Impacte històrico-social
1.
Comprendre
limpacte ètic, cultural i social relacionat amb
les TIC.
2.
Valorar
els beneficis personals i socials de les TIC.
3.
Ésser
conscients de les implicacions dels usos de les TIC en diferents
situacions, per exemple a laula i a casa.
4.
Apreciar
la necessitat dusos responsables de les TIC i la necessitat
de protegir la informació de possibles mals usos, tant
a nivell individual com col·lectiu.
B
Alfabetització Tecnològica
1.
Usar el ratolí
per assenyalar i fer clic.
2.
Iniciar/Tancar l’ordinador.
3.
Usar el teclat/tauleta sensible.
4.
Imprimir fent clic a
la icona d’imprimir.
1.
Usar
els components bàsics de l’entorn gràfic de l’ordinador.
2.
Obrir
i tancar una aplicació, crear un nou document.
3.
Desar
i recuperar un document, amb ajut del professor/a.
C
Instruments
de treball intel·lectual
1.
Prendre consciència de la possibilitat d’obtenir informació
a través de mitjans electrònics
1.
Accedir a informació
que es trobi en suport CD-ROM.
2.
Accedir a pàgines
web prèviament seleccionades
(opció Preferits).
2.
Col·leccionar,
classificar, ordenar i seriar diferents tipus d’objectes.
3.
Col·leccionar,
classificar, ordenar i seriar diferents tipus dobjectes.
3.
Confeccionar una imatge
utilitzant un programari de dibuix senzill.
4.
Explicar el procés
de treball amb lordinador i indicar les eines utilitzades.
4.
Crear, accedir i editar
una o més frases amb un processador de text senzill.
5.
Imprimir documents.
6.
Utilitzar programari
gràfic senzill.
D
Eina de
comunicació
1.
Realitzar comparacions
simples entre el telèfon i el correu.
1.
Establir una comunicació
senzilla entre dues persones, per exemple: enviar-se un missatge.