Dimensió
|
Cicle Mitjà
|
Cicle Superior
|
A
Impacte històrico-social
|
|
|
1.
|
Comprendre
limpacte ètic, cultural i social relacionat amb
les TIC. |
2.
|
Valorar
els beneficis personals i socials de les TIC. |
3.
|
Ésser
conscients de les implicacions dels usos de les TIC en diferents
situacions, per exemple a laula i a casa. |
4.
|
Apreciar
la necessitat dusos responsables de les TIC i la necessitat
de protegir la informació de possibles mals usos, tant
a nivell individual com col·lectiu. |
|
B
Alfabetització Tecnològica
|
|
|
1.
|
Usar menús i controls
avançats (com els menús contextuals). |
2.
|
Usar lordinador
de forma segura i responsable. |
3.
|
Identificar les diferències
entre lús del disc dur i de disquets. |
4.
|
Desar i recuperar un
document, sense ajut del professor/a. |
|
|
|
1.
|
Personalitzar
aspectes del sistema. |
2.
|
Identificar
diferents tipus dordinadors. |
3.
|
Comprendre
la necessitat de fer còpies de seguretat i ser capaços
de fer-les. |
4.
|
Identificar
els avantatges de treballar en xarxa local i dusar fitxers
compartits. |
|
C
Instruments
de treball intel·lectual
|
|
|
1.
|
Accedir a diversos CD-ROM
sense lajut del professor/a. |
2.
|
Usar un navegador dInternet
sense lajut del professor/a. |
3.
|
Imprimir de forma selectiva. |
|
|
|
1.
|
Cercar informació
a diferents medis. |
2.
|
Usar un cercador. |
3.
|
Crear una llista de Preferits. |
4.
|
Fer captures de text
i gràfics amb lopció Copia i Enganxa. |
|
4.
|
Usar bases de dades senzilles
realitzades amb ordinador. |
5.
|
Interrogar bases de dades. |
|
5.
|
Crear una base de dades
simple. |
6.
|
Entrar dades a una base
de dades predefinida. |
7.
|
Identificar lestructura
duna base de dades. |
|
6.
|
Crear i editar un document,
per exemple: un informe, un article de premsa o una carta, usant
eines dedició de text cada cop més complexes. |
7.
|
Elaborar una presentació
multimèdia senzilla, per exemple: una presentació
o una pàgina web. |
|
8.
|
Crear i editar un document,
per exemple: una postal, un calendari o una revista escolar,
utilitzant editors de textos i gràfics. |
9.
|
Elaborar una sessió
de diapositives, una presentació o una pàgina
web més sofisticada, amb lajut del professor/a. |
|
|
|
|
1.
|
Gestionar comunicacions
electròniques pròpies, per exemple: gestionar
una bústia electrònica. |
2.
|
Ésser conscients
dels diferents estils i formes de comunicació. |
|
|
|
1.
|
Dur a terme activitats
simples en grup, per exemple: comunicacions o col·laboracions
a través de correu electrònic. |
2.
|
Aprendre a usar lopció
dadjunció de fitxers al correu electrònic. |
3.
|
Ser capaços de
demprar les Emoticones de forma apropiada. |
|
|
|
|
1.
|
Usar simulacions o aventures
més complexes. |
2.
|
Controlar un element
que apareix en pantalla a través dordres bàsiques,
per exemple: una tortuga. |
|
|
|
1.
|
Planificar una seqüència
dordres per ésser executades per un dispositiu. |
2.
|
Ésser conscient
de que lordinador pot recollir informació sobre
el medi ambient a través de sensors, per exemple: temperatura,
llum i so. |
3.
|
Ésser conscients
de que lordinador pot ser utilitzat per simular o modelitzar
situacions reals i comprendre per què hom usa els ordinadors
per a aquestes tasques, per exemple: en situacions de perill
o risc. |
|