|
● Resolució de 21 de juny de 1999
que dóna instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres
docents públics d'ensenyament secundaria de Catalunya per al curs 1999-2000.
Article 3.3. Inclosa en el Full de disposicions i actes administratius
d'ensenyament núm. 775 de juny de 1999. Pàgina 1422.
“El treball de recerca té
caràcter individual. En els casos que el treball a realitzar prevegi alguna
part de tipus experimental (treball de camp, laboratori o taller), aquesta
investigació podrà realitzar-se en grups reduïts (de 2 a 4 alumnes). En
aquests casos caldrà que el tutor asseguri, en fer el seguiment del treball,
que cadascun dels membres del grup assoleix els diversos objectius plantejats,
i fer una avaluació individual de cada alumne/a. En particular, el dossier del
treball i la presentació que se'n faci han de ser individuals.
L'alumnat que hagi cursat COU i tingui alguna matèria aprovada d'aquest curs,
en incorporar-se a 2n curs de batxillerat pot sol•licitar per escrit a la
direcció del centre l'exempció del treball de recerca.
El Treball de recerca del batxillerat té una assignació curricular de 2
crèdits; a l'hora d'assignar les hores totals de professorat per impartir el
batxillerat es considera com una matèria més i se li assigna una ratio de 20
alumnes. En conseqüència, el centre disposa de 70 hores lectives de
professorat per cada 20 alumnes, o fracció de 20, que han de realitzar el
treball de recerca. Cal tenir en compte que es tracta d'una matèria singular,
en el sentit que es pot organitzar de formes diferents en el centre. És a dir,
es pot organitzar com una matèria optativa més del centre, amb una ratio
mitjana de 18-20 alumnes, a la qual el professorat dedica durant dos
trimestres 3 hores lectives setmanals, o bé es poden distribuir els alumnes
que fan el Treball de recerca entre el professorat de forma que un professor
que tutoritza 6 alumnes té una assignació d'1 hora lectiva setmanal al llarg
de dos trimestres, o bé es poden adoptar altres formes organitzatives. A més
d'aquesta assignació d'hores lectives, per a l'atenció adequada als alumnes en
el treball de recerca cal afegir-hi la disponibilitat horària general del
professorat per a preparació de classes, correcció d'exercicis, etc.”.
● Departament d’Ensenyament. Disseny
Curricular del Batxillerat. El treball de recerca. Organització, avaluació i
exemples.
|