- Objectius terminals.
1. Relacionar les diverses etapes del desenvolupament humà amb
els factors bàsics psicomotrius, cognitius, afectius i socials
que els caracteritzen i les estratègies de dinamització
més adequades.
2. Relacionar determinats factors de la societat actual, com la recerca
d'emocions i components de risc i aventura en el lleure, amb les estratègies
de dinamització i les limitacions que s'han d'aplicar en les activitats
fisicoesportives.
3. Identificar les diverses estratègies d'intervenció dinamitzadora
segons l'àmbit i les tipologies de grups on s'ha d'aplicar.
4. Identificar la dinàmica interna de diversos grups, a partir
de l'estudi dels rols, les relacions que s'estableixen entre els components
i els problemes que es produeixen.
5. Analitzar el tipus de tècnica de comunicació que cal
utilitzar i els recursos segons el tipus de missatge i el col·lectiu
al qual va dirigit.
6. Aplicar, de forma eficaç, la tècnica de comunicació
seleccionada, amb el mitjà adequat, segons el context, la finalitat
i el contingut del missatge.
7. Elaborar els diversos recursos comunicatius que cal utilitzar en la
tècnica de comunicació seleccionada segons el mitjà
en què es desenvolupi, el context, la finalitat, el contingut i
els recursos econòmics.
8. Afrontar els conflictes que es produeixen en l'àmbit d'un grup
de participants amb la participació de les persones implicades.
9. Prendre decisions, a partir dels objectius de l'activitat o del grup,
tenint en compte els condicionaments tècnics i humans que hi concorren
i les opinions personals.
10. Liderar un grup de practicants d'activitats fisicoesportives d'acord
amb l'estil de direcció més adequat a les característiques
situacionals.
11. Valorar el comportament individual de les persones, a partir dels
sistemes de direcció i control del grup.
12. Conduir un grup de participants en activitats fisicoesportives segons
els objectius que cal assolir i l'aplicació de les tècniques
de dinamització i funcionament de grups.
13. Potenciar els factors que afavoreixen la motivació en l'activitat,
a partir d'estratègies de dinamització i d'intervenció
en la dinàmica grupal. |