- Objectius terminals.
1. Relacionar les diferents etapes del desenvolupament humà amb
els factors bàsics psicomotors, cognitius, afectius i socials que
els caracteritzen i les estratègies de dinamització més
adequades.
2. Caracteritzar activitats de l'àmbit de l'animació (educatives,
recreatives, socioculturals, turístiques i esportives) segons les
diferents etapes evolutives del grup que ha de desenvolupar-les.
3. Identificar la tipologia de personalitat d'una persona, a partir de
l'observació dels trets temperamentals que la caracteritzen.
4. Identificar, a partir de l'observació, els mecanismes de defensa
de la personalitat més habituals en els participants d'activitats
recreatives, educacionals, esportives, turístiques i socioculturals.
5. Relacionar els fonaments pedagògics i d'educació social
(educació no formal) amb la seva aplicació en activitats
d'animació.
6. Identificar, a partir de l'observació del comportament de les
persones, signes indicadors i actituds d'emoció intensa (estrès,
agressivitat, por, pànic, desconfiança, relaxació,
menyspreu del risc, etc.)
7. Determinar les estratègies i els procediments que es poden aplicar
per promoure o modificar actituds de les persones amb relació al
grup o a l'activitat, que sovint poden trobar-se en l'àmbit de
l'animació.
8. Relacionar determinats factors de la societat actual, com la recerca
d'emocions i components de risc i aventura en el lleure, amb les estratègies
de dinamització i les limitacions que s'han d'aplicar en les activitats
fisicoesportives.
9. Identificar les diferents estratègies d'intervenció dinamitzadora
segons l'àmbit i les tipologies de grups en què s'ha d'aplicar.
10. Relacionar les tècniques i els instruments d'avaluació
de la dinàmica de grups amb les seves característiques i
aplicacions.
11. Avaluar la dinàmica d'un grup, a partir de les dades obtingudes
en tècniques d'anàlisi sociomètrica.
12. Determinar els diferents procediments i tècniques d'animació
de grups que es poden aplicar segons la tipologia de grups i les característiques
de l'activitat que es realitza.
13. Determinar l'estratègia de comunicació que cal utilitzar
segons el tipus de missatge i el col·lectiu al qual va dirigit.
14. Aplicar, de forma eficaç, la tècnica de comunicació
seleccionada, amb el mitjà adequat, segons el context, la finalitat
i el contingut del missatge.
15. Expressar oralment de forma clara, precisa i coherent informacions
o comunicacions relacionades amb les activitats d'animació que
es realitzen.
16. Elaborar els diferents recursos comunicatius que cal utilitzar en
la tècnica de comunicació seleccionada segons el mitjà
en què es desenvolupi, el context, la finalitat, el contingut i
els recursos econòmics.
17. Afrontar els conflictes que es produeixen en l'àmbit d'un grup
de participants amb la participació de les persones implicades.
18. Prendre decisions, a partir dels objectius de l'activitat o del grup,
tenint en compte els condicionaments tècnics i humans que hi concorren
i les opinions personals.
19. Liderar un grup de practicants d'activitats fisicoesportives d'acord
amb l'estil de direcció més adequat a les característiques
situacionals.
20. Conduir un grup de participants en activitats fisicoesportives segons
els objectius que cal assolir i l'aplicació de les tècniques
de dinamització i funcionament de grups.
|