- Objectius terminals.
1. Identificar les característiques tècniques i reglamentàries,
i les condicions d'utilització i de manteniment, de les instal·lacions
i del material reglamentari i alternatiu del tennis i bàdminton,
a partir de la documentació tecnicocomercial, dels reglaments oficials
o de règim intern.
2. Determinar el tipus, les característiques i la quantitat necessària
de material segons els objectius de la sessió, el nombre i les
característiques dels participants i les activitats programades.
3. Preparar el material i les instal·lacions segons el tipus d'activitats
que cal realitzar, el nombre i les característiques dels participants
i la normativa de seguretat i higiene.
4. Realitzar les adaptacions necessàries en les instal·lacions
i els materials reglamentaris de tennis i bàdminton segons les
característiques dels participants, el tipus d'activitats i els
objectius establerts.
5. Detectar condicions i alteracions en el material o en les instal·lacions
que puguin afectar la salut pròpia i la dels participants, a partir
dels requeriments tècnics establerts en la reglamentació
esportiva i de la normativa de seguretat i higiene.
6. Realitzar el manteniment bàsic del material de tennis i bàdminton,
a partir de la documentació tecnicocomercial i els procediments
interns establerts.
7. Confeccionar material alternatiu de tennis i bàdminton, a partir
de materials i objectes diversos, de manera que s'adapti a les característiques
dels participants i als objectius de la sessió, segons les normes
de seguretat i higiene.
8. Relacionar les diferents accions tècniques de tennis i bàdminton
amb la seva finalitat, acció motriu que predomina i els jocs, els
exercicis i les activitats que possibiliten el seu aprenentatge.
9. Identificar les accions tècniques, tàctiques i les regles
bàsiques del tennis i del bàdminton que permetin un aprenentatge
significatiu, per part dels participants, en el marc de les activitats
fisicoesportives recreatives.
10. Establir la temporització, la distribució i la freqüència
dels exercicis, els jocs i les activitats d'aprenentatge del tennis i
del bàdminton, d'acord amb els criteris de variabilitat i la possibilitat
d'assimilació i progressió en l'aprenentatge, a partir de
les directrius de la programació general, segons el nombre i les
característiques dels participants i els recursos disponibles.
11. Definir els objectius, els continguts, l'avaluació, la metodologia
i els recursos necessaris de la sessió, a partir de la programació
general establerta, el nombre i les característiques dels participants
i els mitjans materials disponibles.
12. Determinar el tipus, la quantitat i la durada de jocs, exercicis o
activitats que cal realitzar en cadascuna de les fases de la sessió
(escalfament, principal i de recuperació) segons els paràmetres
de durada i intensitat recomanats, d'acord amb els objectius de la sessió
i les progressions d'aprenentatge establertes.
13. Dissenyar jocs, exercicis i activitats d'aprenentatge de la tècnica
i la tàctica del tennis i del bàdminton, a partir dels objectius
de la sessió, el nombre i les característiques dels participants
i els recursos disponibles.
14. Determinar la metodologia d'ensenyament i les estratègies d'organització
i control del grup segons l'activitat que es realitza, els objectius de
la sessió i el nombre i les característiques dels participants.
15. Realitzar jocs, exercicis i activitats per a l'aprenentatge del tennis
i del bàdminton amb correcció en els moviments, eficàcia
i seguretat.
16. Realitzar les accions tècniques i tàctiques del tennis
i del bàdminton, segons el model de referència, amb eficàcia
i seguretat.
17. Demostrar, mitjançant l'execució i la utilització
de recursos didàctics, els moviments tècnics del tennis
i del bàdminton, les fases de cada moviment, l'efecte que causen
i la posició corporal més adequada en cada cas d'una manera
clara, ordenada i entenedora.
18. Demostrar als participants, mitjançant l'execució i
la utilització de recursos didàctics, les accions tàctiques
del tennis i del bàdminton, la seva finalitat i l'efecte o les
conseqüències que impliquen en el joc d'una manera clara,
ordenada i entenedora.
19. Determinar la informació que han de rebre els participants
sobre la tècnica, la tàctica i les normes bàsiques
de l'activitat fisicoesportiva que es realitza.
20. Determinar les estratègies i tècniques de direcció
i dinamització d'activitats segons el tipus d'activitat i les característiques
del grup que les ha de realitzar.
21. Controlar el nivell i la forma de participació dels usuaris
durant el desenvolupament de jocs, exercicis i activitats fisicoesportives
amb implements, a partir de la seva observació.
22. Detectar contingències amb relació a les persones, el
medi, les instal·lacions i el material que requereixin l'alteració
del programa previst, a partir de l'observació i valoració
continuada del desenvolupament de la sessió.
23. Adaptar els jocs, els exercicis o les activitats programades segons
les contingències detectades, de manera que la sessió s'adeqüi
als objectius previstos, a les necessitats o preferències dels
participants i a les disponibilitats dels recursos materials.
24. Identificar els errors o les dificultats d'execució dels participants,
a partir de les seves manifestacions i de l'observació de les seves
evolucions.
25. Relacionar els errors o les dificultats d'execució dels participants
amb les seves causes i les possibles solucions.
26. Valorar els resultats de l'activitat, a partir dels objectius establerts
i de l'evolució en els aprenentatges.
27. Identificar les faltes o infraccions comeses pels participants, a
partir de l'observació de les seves actuacions durant el desenvolupament
de partits de tennis i de bàdminton.
28. Relacionar les faltes o infraccions del tennis i del bàdminton
amb la simbologia, l'actuació arbitral i les sancions corresponents,
a partir dels reglaments oficials i d'altra documentació tècnica.
29. Arbitrar amb rigor i autoseguretat partits de tennis i de bàdminton
segons els procediments establerts i els reglaments i les normatives oficials.
|