- Objectius terminals.
1. Identificar les característiques tècniques i reglamentàries,
i les condicions d'utilització i de manteniment, de les instal·lacions
i del material reglamentari i alternatiu de l'atletisme i la natació,
a partir de la documentació tecnicocomercial, dels reglaments oficials
o de règim intern.
2. Determinar el tipus, les característiques i la quantitat necessària
de material segons els objectius de la sessió, el nombre i les
característiques dels participants i les activitats programades.
3. Preparar el material i les instal·lacions segons el tipus d'activitats
que cal realitzar, el nombre i les característiques dels participants
i la normativa de seguretat i higiene.
4. Realitzar les adaptacions necessàries en les instal·lacions
i els materials reglamentaris d'atletisme i natació segons les
característiques dels participants, el tipus d'activitats i els
objectius establerts.
5. Detectar condicions i alteracions en el material o en les instal·lacions
que puguin afectar la salut pròpia i la dels participants, a partir
dels requeriments tècnics establerts en la reglamentació
esportiva i de la normativa de seguretat i higiene.
6. Relacionar les anomalies en les condicions sanitàries de l'aigua
de piscines o instal·lacions aquàtiques amb les mesures
preventives i correctores que s'hi han d'aplicar.
7. Interpretar les indicacions i les normes de manipulació, dosificació
i emmagatzematge dels productes per al tractament de l'aigua, a partir
de la documentació tecnicocomercial.
8. Realitzar el manteniment bàsic del material d'atletisme i natació,
a partir de la documentació tecnicocomercial i procediments interns
establerts.
9. Confeccionar material senzill alternatiu d'atletisme i natació,
a partir de materials i objectes diversos, de manera que s'adapti a les
característiques dels participants i als objectius de la sessió,
segons les normes de seguretat i higiene.
10. Relacionar les diferents accions tècniques de l'atletisme i
la natació amb la seva finalitat, acció motriu que predomina
i els jocs, exercicis i activitats que en possibiliten l'aprenentatge.
11. Identificar les accions tècniques i les regles bàsiques
de l'atletisme i la natació que permetin un aprenentatge significatiu,
per part dels participants, en el marc de les activitats fisicoesportives
recreatives.
12. Establir la temporització, la distribució i la freqüència
dels exercicis, jocs i activitats d'aprenentatge de l'atletisme i la natació,
d'acord amb els criteris de variabilitat i la possibilitat d'assimilació
i progressió en l'aprenentatge, a partir de les directrius de la
programació general, segons el nombre i les característiques
dels participants i els recursos disponibles.
13. Definir els objectius, els continguts, l'avaluació, la metodologia
i els recursos necessaris de la sessió, a partir de la programació
general establerta, el nombre i les característiques dels participants
i els mitjans materials disponibles.
14. Determinar el tipus, la quantitat i la durada de jocs, exercicis o
activitats que cal realitzar en cadascuna de les fases de la sessió
(escalfament, principal i de recuperació) segons els paràmetres
de durada i intensitat recomanats, d'acord amb els objectius de la sessió,
les característiques dels participants i les progressions d'aprenentatge
establertes.
15. Dissenyar jocs, exercicis i activitats d'aprenentatge de l'atletisme
i la natació, a partir dels objectius de la sessió, el nombre
i les característiques dels participants i els recursos disponibles.
16. Determinar la metodologia d'ensenyament i les estratègies d'organització
i control del grup segons l'activitat que es realitza, els objectius de
la sessió i el nombre i les característiques dels participants.
17. Realitzar jocs, exercicis i activitats per a l'aprenentatge de l'atletisme
i la natació, amb correcció en els moviments i segons les
normes o regles definides prèviament.
18. Realitzar les accions tècniques de la cursa, els salts i els
llançaments, segons el model de referència, amb eficàcia
i seguretat.
19. Nedar, en els diferents estils, una distància determinada en
un temps establert amb eficàcia i seguretat, amb la tècnica,
la coordinació de moviments i la respiració adequades.
20. Demostrar als participants, mitjançant l'execució i
la utilització de recursos didàctics, els moviments tècnics
dels diferents estils de natació, les fases de cada moviment, l'efecte
que causen i la posició corporal més adequada en cada cas
d'una manera clara, ordenada i entenedora.
21. Determinar la informació que han de rebre els participants
amb relació a la tècnica, la tàctica i el reglament
de l'activitat fisicoesportiva que es realitza.
22. Comunicar la informació relacionada amb l'activitat de forma
ordenada i precisa, amb el llenguatge adaptat al context, mitjançant
la utilització de recursos orals, escrits i audiovisuals.
23. Determinar les estratègies i tècniques de direcció
i dinamització d'activitats segons el tipus d'activitat i les característiques
del grup que les ha de realitzar.
24. Controlar el nivell i la forma de participació dels usuaris
durant el desenvolupament de jocs, exercicis i activitats fisicoesportives
individuals, a partir de l'observació.
25. Detectar contingències amb relació a les persones, el
medi, les instal·lacions i el material que requereixin l'alteració
del programa previst, a partir de l'observació i valoració
continuada del desenvolupament de la sessió.
26. Adaptar o modificar els jocs, els exercicis o les activitats programades
segons les contingències detectades, de manera que la sessió
s'adeqüi als objectius previstos, a les necessitats o preferències
dels participants i a les disponibilitats dels recursos materials.
27. Identificar els errors o les dificultats d'execució dels participants,
a partir de les seves manifestacions i de l'observació de les seves
evolucions.
28. Relacionar els errors o les dificultats d'execució dels participants
amb les seves causes i les possibles solucions.
29. Mesurar paràmetres d'execució d'activitats fisicoesportives
individuals amb precisió, i d'una manera metòdica, segons
els procediments establerts, el reglament oficial o les normes internes
del centre.
30. Valorar els resultats de curses, salts i llançaments d'atletisme
i de curses de natació, a partir dels objectius establerts i de
l'evolució en els aprenentatges. |