- Objectius terminals.
1. Relacionar els factors que influeixen en la dificultat de realització
de les tasques motrius amb els mecanismes de percepció, decisió
i execució.
2. Relacionar els fonaments del procés d'ensenyament-aprenentatge
i els elements que hi intervenen amb el tipus d'activitat, les característiques
dels participants i el tipus i les característiques d'intervenció
del professor/animador.
3. Classificar els diferents tipus d'accions motrius significatives, en
l'aprenentatge de les activitats fisicoesportives, segons el grau de dificultat
de l'aprenentatge i a partir dels diferents criteris de classificació
establerts.
4. Definir progressions d'ensenyament i estratègies pràctiques
que optimin l'aprenentatge de diferents tipus de tasques motrius, a partir
d'un perfil de dificultat establert prèviament.
5. Relacionar les finalitats i les funcions de les activitats fisicoesportives
amb les característiques físiques, psíquiques i socials
dels participants i el context situacional en què es porten a terme.
6. Determinar els elements que formen part d'un programa d'activitats
fisicoesportives.
7. Formular objectius d'ensenyament-animació d'activitats fisicoesportives
que siguin realitzables, precisos, contextualitzats i avaluables, a partir
de les finalitats establertes i les característiques dels participants.
8. Contextualitzar els continguts de les sessions o d'activitats d'ensenyament/animació
d'activitats fisicoesportives, a partir dels objectius definits i els
recursos disponibles.
9. Definir instruments d'avaluació d'activitats fisicoesportives
segons els criteris de validesa, objectivitat, fiabilitat i estandardització.
10. Seleccionar les metodologies didàctiques més adequades
per a l'ensenyament/animació d'activitats fisicoesportives segons
els objectius establerts i el nombre i les característiques dels
participants.
11. Relacionar els diferents estils o mètodes d'ensenyament amb
les seves característiques, els principis pedagògics en
què es fonamenten, la utilitat o aplicacions i els models d'interacció
animador-practicant.
12. Establir estratègies d'intervenció didàctica
que optimin l'aprenentatge i la dinàmica dels grups segons el tipus
d'activitat i les característiques individuals i col·lectives
dels participants.
13. Dissenyar jocs per a l'aprenentatge d'habilitats motrius segons les
característiques dels participants i el tipus d'activitats fisicoesportives
que cal realitzar.
14. Establir la durada, la intensitat i els exercicis que componen les
fases d'escalfament, principal i de recuperació, de sessions d'activitats
fisicoesportives, a partir d'objectius prèviament definits.
15. Relacionar el procés d'organització, control i conducció
dels grups amb els factors que el condicionen.
16. Establir els mètodes de control del grup durant la realització
d'activitats fisicoesportives segons el tipus d'activitat i les característiques
dels participants.
17. Dissenyar formats estàndards de fitxes d'activitats/sessions,
o d'avaluació, segons el tipus d'activitat, la població
a què es dirigeix i el contingut que ha de considerar.
18. Elaborar fitxes d'activitats o sessions que continguin la informació
necessària amb relació als objectius de l'activitat, amb
ordre i claredat, i el llenguatge i la simbologia adaptats al context.
19. Dibuixar les posicions i els moviments explicatius d'exercicis o activitats
definides, d'una manera ordenada, pulcra i clara, segons el tipus d'activitat
i el públic a què s'adreça.
|