Història de l'IES

PETITA HISTÒRIA DE L'IES "BARRI BESÒS"

L'estiu de l'any 1977 el moviment veïnal dels barris del Besòs va assolir, entre d'altres objectius, la creació de l'Institut "Barri Besòs". No cal dir que la situació històrica local, nacional i estatal en què es va produir el fet van deixar una empremta singular en el nostre Institut, el qual ha lluitat per conservar-la i adaptar-la a les circumstàncies canviants de la societat.

En aquests anys l'Institut ha estat capdavanter en experiències participatives i constants de tots els sectors de la comunitat educativa. L'obertura al seu entorn immediat li va permetre organitzar tot un "Congrés de Perifèries Urbanes". Al llarg d'aquests anys el centre ha mostrat la seva preocupació constant tant pel futur com per les herències culturals del passat, de tal manera que ha estat pioner en l'aplicació educativa de les noves tecnologies al mateix temps que capaç d'organitzar una completa i multidisciplinar exposició sobre el llegat de Grècia. L'Institut s'ha obert a l'entorn immediat, com hem assenyalat, però també als diferents intercanvis escolars europeus, mentre que, ara mateix, vetlla per la incorporació de l'alumnat de cultures no europees… No seria just deixar de recordar que les diferents administracions han reconegut de manera oficial tots aquests esforços.

Tot aquest patrimoni, acumulat, constant i actual, ha estat i està sent sotmès a les fortes i multidireccionals pressions derivades de la darrera Reforma educativa, l'aplicació de la qual està sent particularment complicada en entorns urbans i socials complexos com el nostre en concret. La solució a aquest nou repte ha de venir, sens dubte, de la mà de l'articulació dels consensos necessaris de tota la comunitat educativa en la línia participativa que expressa el nostre projecte educatiu.