L'IES al Món

25 anys de tasca
de servei
d'experiència
25 anys d'adaptació i renovació.

En aquests moments què tenim?
Per treballar i aprendre adequadament disposem de tots aquests espais:

·Laboratori de Física
·Laboratori de Química
·Laboratori de Ciències Naturals
·Dues aules de Tecnologia
·Dues Aules-Taller
·Aula de Música
·Aula de Dibuix
·Tres Aules d'Informàtica
·Aula d'Idiomes
·Sala d'Àudiovisuals
·Gimnàs
·Estudi de Radio
·Biblioteca
·Sala d'Actes

Què s'hi estudia a l'institut?

ESO (Secundària Obligatòria)
·Primer cicle de 12 a 14 anys
·Segon cicle de 14 a 16 anys

Batxillerat (Tres Modalitats)

·Humanitats i Ciències Socials
·Ciències de la Naturalesa i Salut
·Tecnològic

Qui forma l'equip docent?

A l'Institut, com a la resta de centres públics d'ensenyament, els professors que conformen l'equip docent tenen l'especialització i la idoneïtat en cadascuna de les matèries que imparteixen.
A més el Centre disposa d'altres professionals que garanteixen l'atenció i seguiment necessari a tots els alumnes per afavorir i potenciar el desenvolupament de les seves capacitats i la bona adaptació acadèmica i social dels joves.

Què ens caracteritza?

1r.-El Pla Estratègic per la millora de la qualitat ens permet incloure aquests dos aspectes:

·Tecnologies de la informació:
El Centre ha fet una aposta molt forta per a oferir a l'alumnat els mitjans necessaris per estar al dia en les noves tecnologies, habituals ja en la vida laboral i universitària. Les tres aules d'Informàtica, més la d'Àudiovisuals en són el millor exponent.

·Tractament de la diversitat:
Amb la finalitat de desenvolupar al màxim les capacitats de cadascun dels alumnes s'han creat grups de treball per nivells, de caire flexible, on es reforcen les matèries, especialment les instrumentals (matemàtiques, llengua castellana i llengua catalana). Aquests agrupaments reben especial atenció tutorial i especialitzada.

2n.-Idiomes
El Centre és conscient de l'especial importància que té actualment el coneixement dels idiomes. Per aquest motiu, a més de l'anglès, es potencia l'aprenentatge del francès.

3r.-Activitats Complementàries
El Centre organitza activitats destinades a complementar les propostes didàctiques dins de les aules. Aquestes activitats afavoreixen la convivència dels diferents membres de la comunitat educativa, alumnes, professors, monitors, i són una ocasió immillorable per potenciar les capacitats socials i cíviques dels nostres alumnes.

Com exemple es relacionen algunes de les que ja s'han convertit en clàssiques:
·Intercanvi amb alumnes francesos, organitzat pel Departament de Llengües estrangeres.
·Setmana cultural amb la col·laboració de diferents estaments del barri.
·Viatge a Madrid per alumnes de segon de Batxillerat, organitzat pel Departament de Ciències socials.
·Excursió de dos dies a la Catalunya francesa, organitzada pel Departament de Català.
·Col·laboració amb programes educatius europeus com és el Programa Commenius.
·Activitats diverses coincidint amb les festes tradicionals.

4r.-Associació de mares i pares dels alumnes (AMPA)
Les activitats de l'AMPA són un puntal en alguns dels serveis que caracteritzen el nostre funcionament, com per exemple:

·Pla de Publicacions. En el Centre funciona un servei de préstec dels llibres de text per la qual cosa l'alumne no cal que els compri.
·Accés lliure i supervisat a les aules d'Informàtica i Internet.
·Biblioteca atesa per una bibliotecària titulada, oberta matí i tarda.
·Grup de teatre.
·Emissió de programes de ràdio des del Centre.
·Activitats extraescolars de caire esportiu i cultural.
·Cursos d'Informàtica per a pares i alumnes.
·El Centre, a més, acull diferents activitats que sorgeixen en el barri, oferint les seves instal·lacions per activitats socials, culturals i esportives.

Ho sento, pero no pots veure aquest applet funcionant