Farem 25 anys
Aquest curs 2002-2003 celebrem el 25 aniversari
25 anys de tasca
de servei
d'experiència
25 anys d'adaptació i renovació.
En aquests moments què tenim?
Per treballar i aprendre adequadament disposem
de tots aquests espais:
·Laboratori de Física
·Laboratori de Química
·Laboratori de Ciències Naturals
·Dues aules de Tecnologia
·Dues Aules-Taller
·Aula de Música
·Aula de Dibuix
·Tres Aules d'Informàtica
·Aula d'Idiomes
·Sala d'Àudiovisuals
·Gimnàs
·Estudi de Radio
·Biblioteca
·Sala d'Actes
|
Què
s'hi estudia a l'institut?
ESO (Secundària
Obligatòria)
·Primer cicle de 12 a 14 anys
·Segon cicle de 14 a 16 anys
Batxillerat
(Tres Modalitats)
·Humanitats i Ciències Socials
·Ciències de la Naturalesa i Salut
·Tecnològic
Qui forma l'equip docent?
A l'Institut, com a la resta de centres públics
d'ensenyament, els professors que conformen l'equip docent tenen
l'especialització i la idoneïtat en cadascuna de les
matèries que imparteixen.
A més el Centre disposa d'altres professionals que garanteixen
l'atenció i seguiment necessari a tots els alumnes per afavorir
i potenciar el desenvolupament de les seves capacitats i la bona
adaptació acadèmica i social dels joves.
|
Què
ens caracteritza?
1r.-El Pla Estratègic
per la millora de la qualitat ens permet incloure aquests dos aspectes:
·Tecnologies de
la informació:
El Centre ha fet una aposta molt forta per a oferir a l'alumnat
els mitjans necessaris per estar al dia en les noves tecnologies,
habituals ja en la vida laboral i universitària. Les tres
aules d'Informàtica, més la d'Àudiovisuals
en són el millor exponent.
·Tractament
de la diversitat:
Amb la finalitat de desenvolupar al màxim les capacitats
de cadascun dels alumnes s'han creat grups de treball per nivells,
de caire flexible, on es reforcen les matèries, especialment
les instrumentals (matemàtiques, llengua castellana i llengua
catalana). Aquests agrupaments reben especial atenció tutorial
i especialitzada.
2n.-Idiomes
El Centre és conscient de l'especial
importància que té actualment el coneixement dels
idiomes. Per aquest motiu, a més de l'anglès, es potencia
l'aprenentatge del francès.
3r.-Activitats Complementàries
El Centre organitza activitats destinades
a complementar les propostes didàctiques dins de les aules.
Aquestes activitats afavoreixen la convivència dels diferents
membres de la comunitat educativa, alumnes, professors, monitors,
i són una ocasió immillorable per potenciar les capacitats
socials i cíviques dels nostres alumnes.
|
Com exemple es relacionen algunes de les
que ja s'han convertit en clàssiques: ·Intercanvi amb
alumnes francesos, organitzat pel Departament de Llengües estrangeres.
·Setmana cultural amb la col·laboració de diferents
estaments del barri.
·Viatge a Madrid per alumnes de segon de Batxillerat, organitzat
pel Departament de Ciències socials.
·Excursió de dos dies a la Catalunya francesa, organitzada
pel Departament de Català.
·Col·laboració amb programes educatius europeus
com és el Programa Commenius.
·Activitats diverses coincidint amb les festes tradicionals.
4r.-Associació
de mares i pares dels alumnes (AMPA)
Les activitats de l'AMPA són un puntal en alguns dels serveis
que caracteritzen el nostre funcionament, com per exemple:
·Pla de Publicacions. En el Centre
funciona un servei de préstec dels llibres de text per la
qual cosa l'alumne no cal que els compri.
·Accés lliure i supervisat a les aules d'Informàtica
i Internet.
·Biblioteca atesa per una bibliotecària titulada,
oberta matí i tarda.
·Grup de teatre.
·Emissió de programes de ràdio des del Centre.
·Activitats extraescolars de caire esportiu i cultural.
·Cursos d'Informàtica per a pares i alumnes.
·El Centre, a més, acull diferents activitats que
sorgeixen en el barri, oferint les seves instal·lacions per
activitats socials, culturals i esportives.
|