IES Bernat MetgeNotícies

School+
Més enllà dels ordinadors per a fer l’escola del futur

La incorporació de les noves tecnologies a les escoles al llarg dels darrers anys, ha tingut lloc per diferents iniciatives. Al nostre centre, per exemple, va ser la demanda i col·laboració de les famílies, a través de l’AMPA, les demandes de l’alumnat i del professorat, i l’aportació del Departament, el que ens ha permès disposar de dues aules d’Informàtica, amb els ordinadors connectats a una xarxa, i l’ús d’aquestes eines a gairebé tots els aspectes del funcionament del centre. Amb l’objectiu de millorar i unificar la integració d’aquestes tecnologies, el nostre centre ha entrat a formar part d’un projecte europeu, dirigit i coordinat per la Universitat de Barcelona, que hem presentat a la Comissió Europea.

School+ pretén fer una anàlisi de les necessitats d’ús de la informació entre tots els estaments dels centres d’Ensenyament Secundari a diferents països i en diferents àmbits, dissenyar una eina per gestionar aquesta informació que ofereixi una interfície comuna per a totes les aplicacions i que es pugui adequar a tots els centres arreu d’Europa, i, finalment, aplicar aquesta eina als centres que participen en el projecte.

Hi participem cinc centres de secundària de països diferents, tres universitats europees i dues empreses privades. Al nostre centre hi participa, a la fase inicial, el professorat integrat al grup NEDAS. El dia 15 de setembre de 2000 va tenir lloc, a Luxemburg, la negociació del projecte amb la Comissió Europea i, a hores d’ara, estem pendents de la seva aprovació. L’inici del projecte tindria lloc entre el gener i el març del 2001. A més de ser-hi com a participant, el nostre centre rebria ajut econòmic per actualitzar i millorar el nostre equipament informàtic.Per altra banda, la posada en pràctica del projecte ens permetrà millorar la comunicació entre les famílies, l’alumnat, el professorat i l’administració del nostre centre; posar-nos en contacte amb d’altres centres arreu d’Europa, cosa que donarà l’oportunitat de conèixer persones, institucions i situacions dels nostres companys dins de la Unió Europea i , per últim, fer un nou disseny de l’aplicació de les noves tecnologies dins del procés educatiu.

Accés a la plataforma

Accés a la xarxa catalana

Prement el següent botó podeu escoltar el programa de ràdio: L'internauta sobre el projecte School Plus emès a Catalunya Ràdio el 27/9/2003.