1961-1974:
En l'època que Fabià va tornar a Barcelona, es va trobar
amb un país molt diferent a Polònia. Era l'època
del franquisme i aquí l'escena teatral era realment força
pobra. dominaven encara plantejaments decimonònics. La programació
era innocua i evasiva i gairabé exclusivament d'expressió
castellana.
La
llengua catalana no es podia utilitzar en el teatre. Estaven prohibits
la majoria d'actes públics en català. Era difícil
poder posar en escena obres d'autors catalans o determinades obres d'autors
estrangers.
Puigserver
es va trobar amb una sèrie de grups que intentaven fer teatre en
català, representar autors que no eren freqüents en els circuïts
comercials i, a més, innovar la posada en escena.
En
aquests temps l'escenografia era molt clàssica, no es tenia una
noció integral de l'espai escènic ni es valoraven les seves
possibilitats. Encara es considerava l'escenografia com a un decorat que
situava l'escena en l'espai i el temps.
Fabià Puigserver participa d'aquest moment en l'àmbit del
teatre català que, sumat amb l'experiència obtinguda a Polònia,
li permet fer abançar la seva manera d'entendre l'escenografia.
A través d'aquests grups entraven a poc a poc idees i teories teatrals
procedents de la resta d'Europa, que poc a poc s'anaren introduint en
l'àmbit cultural del país.
|