La
seva formació en el disseny industrial és autodidacte, a
partir dels disset anys resideix durant quatre anys a França, Suïssa
i Anglaterra. A través dels escrits de Raymond Loewy descobreix
el disseny i s'hi interessa. El 1956 va anar als Estats Units per entrevistar
a Loewy que l'introdueix en el grup dels dissenyadors.
En
la seva activitat professional de dissenyador industrial s'ha destacat
especialment pels treballs fets a empreses espanyoles i estrangeres, en
els camps de l'envàs, els utensilis domèstics, els electrodomèstics
i els aparells d'il.luminació. Per això molts dels seus
dissenys s'han transformat en protagonistes de la vida quotidiana dels
anys seixanta, setanta i vuitanta.
A
principis dels anys noranta André Ricard es dóna a coneixer
a través del disseny de la torxa dels Jocs Olímpics de Barcelona
de l'any 1992. En la seva feina ha obtingut premis i mencions als seus
dissenys, té 11 premis Delta i reconeixements internacionals, entre
d'altres.
André
Ricard ha dissenyat objectes com l'espremedora elèctrica amb cable
enrotllable (1985), la batedora elèctrica (1987), les pinces antiarnes
Orion (1988), la medalla del centenari (1994), medalla Pierre De Couvertine
(1997).
André
Ricard també ha aportat teories en l'anàlisi de les arrels
antropològiques del disseny, ha pronunciat conferècies,
ha escrit articles i és l'autor de tres llibres.
El
disseny d'André Ricard busca la comoditat dels objectes, vol que
siguin útils i amb un disseny bonic, fa formes molt simples, no
ho carrega massa de guarniments. Fa objectes quotidiants i que es puguin
fer servir fàcilment i a la vegada donar-li originalitat i elegància
formal. Fa objectes a partir d'altres objectes "vells" i els
dóna un toc de disseny en formes senzilles i que puguin servir
per a altres utilitats.
André
Ricard considera que la complexitat en els objectes és un procés
marcat per la immaduresa i la lletjor, i que aquesta darrera és
equiparable a la maldat. La complexitat és incòmoda. La
simplicitat és còmoda, fa formes senzilles per al fet de
ser pioner i defensor del disseny industrial modern.
|