Antoni Tàpies
Amer

Artistes

1923 Antoni Tàpies neix a Barcelona el 13 Desembre, fill de Josep Tàpies i Mestres i Maria Puig i Guerra, que ve d'una familia de llibreters catalans i politics nacionalistes, produndament involucrats a la vida publica del moment. Va creixer en una atmosfera cultrual molt oberta i tolerant, que el va portar a coneixer importants figures publiques de ma del seu pare

1926-1932
escola primaria a Barcelona (Colegio de las monjas de Loreto, Escola Alemana i Escuelas Pías).

1934
comença a l'escola secundària. El primer contacte amb l'art contemporani, ve d'un gran nombre de publicacions catalanes, i sobretot de l'especial de nadal

de la revista "D'Ací i d'Allà", coordinada per Josep Lluís Sert i Joan Prats, amb textos de Zervos, Foix i Gasch, entre altres, i reproduccions de treballs de Picasso, Braque, Gris, Léger, Mondrian, Brancusi, Kandinsky, Duchamp, Arp i Miró.

1936-1939
durant la guerra civil espanyola, ell continua els seus estudis al Liceo Practico a balcelona, i durant uns quants mesos treballla a la generalitat de catalunaya, on el seu pare el conseller legal. En el camp del dibuix i la pintura, és autodidacte. El final de la guerra - amb la caiguda del legitim govern democratic de la segona republica i el començament de la dicadura de franco - deixen una marca profunda en molts aspectes de la seva vida i carrera artistica.
Castellà.

Amb una formació autodidacta, els seus primers treballs, donen pas a una seria de dibuixos amb caràcter expressionista, i temes amb pinzellades curtes. A principis dels quaranta, comença amb dibuixos surrealistes, on apareixen fantàstics paisatges, influenciat per Paul Klee i Max Ernst. Ell funda al 1948, un grup anomenat "dau al set", una de les iniciatives més rellevants de l'art espanyol de la postguerra. Al 1949 Eugeni d'Ors presenta la seva obra per primera vegada, a Madrid a l'eleven's saloon, i al 1950, fa la seva primera exposició a les galeries laietanes a Barcelona. Aquell mateix any, amb concessió del govern francès va a viure a paris.