Pàgina principal

Pàgina Alumnes
Montserrat Planella

Jo sóc la coordinadora d'aquest projecte. Sóc professora a Amer i ensenyo diferents matèries com Imatge, Disseny o volum o Educació Visual i Plàstica,     Ja fa 8 anys que treballo a l'IES Castell d'Estela. M'agrada aquesta escola perquè no és molt gran i pots fer una atenció una mica individualitzada dels alumnes. M'agrada ensenyar a l'ESO però també al Batxillerat on les matèries són més específiques i on els alumnes han escollit lliurement el que volen fer, tenint en compte els seus interessos.

Jo no visc a Amer, visc a Olot, una població a uns 30 km d'Amer. La ciutat té uns entorns fantàstics. Està situada en un Parc natural, una zona volcànica protegida, plena de volcans adormits.

Matèries que ensenyo

DISSENY

En aquesta matèria els alumnes aprenen conceptes bàsics i processos projectuals propis del disseny gràfic, d'objectes i d'espais o d'entorns. els alumnes desenvolupen porjectes en cada un d'aquests àmbits del disseny, aprenen estratègies creatives i conèixen referències de la història del disseny i de l'arquitectura.

VOLUM

en aquesta matèria els alumnes treballen amb formes tridimensionals. Aprenen aspectes formals i significatius de les creacions volumètriques, estratègies d'ideació i processos tècnics i materials per a construir-les.També obtenen un coneixement bàsic sobre referències del camp de l'escultura, l'arquitectura i el disseny industrial.

IMATGE

Treballem amb tota classe de nous mitjans, amb les anomenades imatges tecnològiques, generades a través d'algun aparell: fotografies, vídeo, imatges generades per ordinador o animacions. Els alumnes aprenen a utilitzar aquests mitjans i a organitzar-ne la producció. També obtenen referències del campd e la fotografia i de la història del cinema. Analitzem les obres de diferents artistes per entendre i interpretar-les.

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

Aquesta és una de la àrees de l'ESO, com ho són les matemàtiques, l'Educació Física o el Català... Els alumnes han de fer aquesta matèria per a tenir un coneixement bàsic de les arts visuals o de tot tipus de creacions visuals. Els alumnes observen obres d'art i aprenen a comentar-les i a interpretar-les. També obtenen estratègies bàsiques per a dibuixar, pintar o fer fotografies... per desenvolupar la seva creativitat, per entendre com funciona l'entorn visual que ens envolta i per apreciar i acostar-se a l'art.