Què és el projecte 1x1?

Educat 1x1 és un projecte de la Generalitat de Catalunya per a la implantació de miniordenadors portàtils a les aules i la incorporació de llibres de text digitals en aquests ordinadors. Es tracta de la versió catalana del programa Escola 2.0 . El lema del projecte és: un alumne, un ordinador.

Quins són els objectius del projecte 1x1?
  • Potenciar l’ús pedagògic de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement, enteses com a substrat imprescindible de qualsevol actuació educativa del segle XXI.
  • Subministrar la base per a l’educació de l’alumnat en la “vida en un món connectat”.
  • Convertir l’ordinador en l’eina personal de treball de l’alumne/a.
  • Substituir progressivament els llibres de text en paper per llibres de text electrònics per a l'alumnat.

Tots els alumnes de 1ESO i 2ESO disposaran d’un ordinador ultraportàtil personal cofinançat pel Departament d’Educació (150€)  i les famílies (150€).

Les aules estaran dotades de les tecnologies necessàries per a poder impartir les classes utilitzant llibres i materials en format digital, amb l'ajuda de pissarres digitals.

L’ús de les eines digitals a les aules facilita i potencia el treball de tots, professors i alumnes.

La digitalització de les aules millorarà el procés d’ensenyament-aprenentatge, d’avaluació i d’organització que es desenvolupen als centres educatius i a l’entorn.

Per a tornar a la pàgina principal de l'Institut Gabriel Ferrater
Novetats
Avís d'avaria a Toshiba
Restaurar el vostre portàtil