Els més de dos milions de ciclomotors que hi ha a Espanya hauran de superar la ITV. El Govern central, a iniciativa del Ministeri d'Indústria vol que les motos passin la ITV a partir de l'abril vinent per tal d'acabar amb les motos trucades i l'augment de velocitat, que omplen els carrers de sorolls estridents. Circular a més de 50 km/h i sobrepassar els 80 decibels de soroll son dues de les infraccions més habituals i sancionades.
Si la moto és nova es passarà la revisió als 4 anys,
passats aquests quatre anys s'haurà de passar la revisió cada
2 anys i quan la moto tingui 10 anys es passarà cada any.
Aquesta inspecció tindrà un preu aproximat de 16 € que ve
a ser el preu Per a les motos de 125 cc.
La lluita contra els kamikazes de la velocitat i contra els tubarros i el seu
insuportable soroll té tot el suport dels fabricants i les assegurances.
Què s'inspeccionarà:
- senyalització i llums.
- motor i transmissió
- identificació
- contaminació acústica
- carrosseria i xassís
- suspensió, eixos i rodes
- direcció
- frens
Els concessionaris de motos també estan d'acord amb la incorporació
d'aquestes inspeccions.
També es pot obtenir el títol de moto neta i segura. Implica un
examen similar a la ITV, un curset de seguretat vial i permet accedir a una
assegurança més barata que la de la mitjana del mercat, expedida
pel RACE.
El Govern espanyol vol aprovar abans de l'estiu de 2005 una normativa que
estableixi els 16 anys com a edat mínima per portar aquests vehicles.
Actualment, està estipulada en els 14 anys.
Només Itàlia, França i Espanya permeten portar ciclomotor
als joves d'entre 14 i 16 anys.
A l' estat espanyol, d'altra banda, la llei permet que actualment els ciclomotors
puguin circular amb dos ocupants. Per fer-ho, això sí, és
necessari que el conductor tingui més de 16 anys i que el vehicle tingui
una assegurança d'accidents que cobreixi els dos ocupants.
Moltes asseguradores s'han dedicat els últims mesos a fer publicitat
per captar joves que porten ciclomotors. Però aquestes ofertes es dirigeixen
a gent major de 25 anys.
Les persones de 14 a 24 anys. Ho tenen força difícil, fet que
ha provocat un increment dels conductors que no tenen els papers en regla.
L'Institut Català de Trànsit organitza un crèdit variable
a l'ESO. En aquesta assignatura, els estudiants tracten els riscos de la conducció,
les mesures de seguretat...
Els centres educatius interessats poden demanar informació a l'e-mail
transit@gencat.net i al telèfon
93.567.40.00.