I Jornades Científiques de Mataró. 26 i 27 de març de 2004

Resum de la conferència

El canvi climàtic  Anar al resum en pdf

Currículum del conferenciant

Josep Enric Llebot neix a Barcelona l'any 1953. És llicenciat i doctor en Ciències Físiques per la UAB (1981), ha treballat en termodinàmica de processos irreversibles, radiació solar i teledetecció; en models climàtics de baixa resolució i la seva formulació termodinàmica, i en models de qualitat de l'aire. Ha realitzat estades d'investigació a Alemanya, Estats Units i al Canadà. Ha publicat uns vuitanta articles científics en revistes internacionals, dels quals uns quinze sobre l'anàlisi i l'estructura termodinàmica del sistema climàtic i més d’una vintena de llibres científics i de divulgació entre els quals destaca la publicació en català de tres obres: Els fluids de la vida (Proa, 1996), El canvi climàtic (Rubes, 1998), El temps és boig? (Rubes, 2005). És col·laborador habitual de la premsa escrita (La Vanguardia, Avui, El Temps). S'interessa per la divulgació científica en mitjans àudiovisuals, col·laborant en el programa de ciència de Barcelona Televisió "Einstein a la platja" amb una secció titulada El perquè de les coses i a Catalunya Ràdio en el programa Geografia humana amb la secció Bocins de ciència. Ha estat degà de la Facultat de Ciències de la UAB i de la Universitat de Girona impulsant en ambdues universitats els programes formatius en ciències ambientals; professor convidat del programa USIA del govern dels Estats Units i becari de l'OTAN. Ha estat guardonat amb un accèssit del premi Divulga de la Fundació La Caixa (1986), amb el premi de la Fundació Enciclopèdia Catalana a la Investigació Científica (1991), amb el Premi Prat de la Riba del Institut d’Estudis Catalans (2001) i amb el Premi de Literatura Científica de la Fundació Catalana per a la Investigació i la Innovació (2005). És membre de l'American Meteorological Society i de l'American Geophysical Union. Actualment és catedràtic de física de la matèria condensada de la UAB, membre del consell directiu de Copernicus, membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans i, fins el 2007, ha estat membre del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de la Generalitat de Catalunya. Ha dirigit els estudis "la qualitat de l'aire al voltant de les carreteres" (Fundació Castellet del Foix (2004)) i "Informe sobre el Canvi Climàtic a Catalunya" (Generalitat de Catalunya 2005) http://www.gencat.cat/cads/especials.htm, és director de la col·lecció de llibres "Monografies de Medi Ambient" de l'editorial Rubes, dirigeix la revista electrònica Ecotropía i és membre del Consell científic de les revistes "Medi ambient: tecnologia i cultura" i Contributions to Science. La seva investigació actual se centra en la regionalització dels models climàtics, en l'anàlisi estadística de registres paleoclimàtics i en models de mesoescala de la qualitat de l'aire en carreteres.

Imatges de la conferència  Anar a la galeria d'imatges

Tornar a Jornades 04  Tornar