II Jornades Científiques de Mataró. 13, 15 i 16 d'abril de 2005

Resum de la conferència

LA RADIACIÓ SINCROTRÓ: QUÈ ÉS I PER A QUÈ SERVEIX

La radiació electromagnètica i la radiació sincrotró és senzillament una radiació electromagnètica (com la llum, les ones de ràdio, els raigs x...) molt intensa i colimada (com un feix de làser), que s'utilitza en diverses àrees científiques. La difracció de feixos de raigs X generats per un sicrotró permet conèixer l’estructura de cristalls de gran importància, com els cristalls de proteïnes o de complexes biològics. L’absorció de raigs x amb polarització circular permet estudiar l’estructura magnètica de dispositius que són la base del desenvolupament tecnològic dels ordinadors i de les memòries magnètiques.
Els dominis d’aplicació de les tècniques que utilitzen radiació sincrotró és molt ampli. S'aplica a la Química, Biologia, Ciència de Materials, Ciència de Superfícies, Medicina, Arqueologia, Geologia i altres que estan per descobrir.

Currículum del conferenciant

Salvador Ferrer va néixer a Mataró al 1951. Llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona. Va realitzar la seva tesi sobre física de superfícies a la Universitat Autònoma de Madrid, on també va ser professor.
Té l’especialitat de Física de Superfícies en les Àrees d’Estructura i Propietats Magnètiques de Superfícies. Va fer una estada postdoctoral a la Universitat de Califòrnia, al campus de Berkeley.
El seu treball sobre el sincrotró començà amb diverses estades als sincrotrons europeus i americans.
Des del gener del 1988 fins al juliol del 2004 ha format part del grup de científics que treballen a l'European Synchrotron Radiation Facility a Grenoble.
Des del Juliol del 2004 és Cap de Divisió d’Experiments del Projecte de Sincrotró a Cerdanyola del Vallès (projecte ALBA).

Imatges de la conferència  Anar a la galeria d'imatges

Tornar a Jornades 05  Tornar