Manual del joc del parxís amb enters

Objectiu del joc:

Guanya la partida el jugador que aconsegueixi arribar abans a la casella blava (-11) o a la vermella (+11).

Nombre de jugadors:

El joc està pensat per a dos jugadors, un dels quals pot ser l'ordinador.

Descripció del tauler:

L'applet està constituït per les parts següents:
- Un tauler, que va de -11 fins a +11, pel qual es mouen els jugadors segons la puntuació obtinguda en llançar el dau. Cada jugador ha de clicar en el número de la casella resultant de sumar el número del lloc on es troba la seva fitxa més el resultat del dau.
- Una zona on es representa la posició del tauler en la qual es troba el jugador mitjançant fitxes vermelles i blaves, de forma que el jugador ha de moure la seva fitxa a la posició correcta. Es representa la jugada de la següent forma: x + (i) =, on x és la casella en la qual es troba el jugador que tingui el torn, i i és el valor
del dau; el jugador ha de calcular el valor de la casella a la qual s'ha de desplaçar i clicar la nova posició.
- Una zona on es reben els missatges del joc. Amb aquests missatges s'informa al jugador de la puntuació obtinguda en el dau i, en cas que s'equivoqui i tracti de moure's a una casella errònia, també se li informa de l'error alhora que es mou la fitxa del jugador a la posició correcta.

El joc consta de tres botons:

"Iniciar": prement aquest botó s'inicia una nova partida. Es pot fer clic en qualsevol moment del joc per reiniciar una nova partida.
"Llançar dau": Aquest botó serveix per a llançar el dau.
"Dos jugadors" o "Un jugador": Fent clic en aquest botó podem decidir si volem jugar contra la màquina o amb un company.

El dau:

El dau consisteix en un nombre aleatori que pot prendre valors del -3 al 3, excepte el zero (-3, -2, -1, 1, 2, 3).

Desenvolupament del joc:

El joc s'inicia quan es fa clic al botó "Iniciar". En aquest moment tenim ambdós jugadors en la casella de sortida. A partir d'aquest moment el joc consistirà en una successió de llançaments alternatius de cada jugador, fins que algun d'ells arribi a una de les dues zones de la meta. En cada llançament se li faciliten al jugador algunes dades que li ajudin a calcular la posició següent. Concretament, a la zona de "Posició" de cada jugador, es representa el valor de la casella en la qual està el jugador; amb fitxes vermelles si la posició és positiva i amb fitxes blaves si la posició és negativa. Un exemple, si el jugador es troba a la posició 4, en aquesta casella es col·locaran quatre fitxes vermelles, i si per exemple, està a la posició -6, apareixen 6 caselles blaves. Sota la zona "Posició", es troba la zona "Donat" en la qual es representa el llançament del dau fent servir les fitxes vermelles per als valors positius i les blaves per als negatius. Sota el valor del dau es representa, mitjançant una expressió matemàtica, la jugada.