Java amb BlueJ  

Mòdul 5
Tornar presentació tema
Pràctica 1 Pràctica 1 Pràctica 3 Pràctica 4 Pràctica 4  
 

 

 
 

Aquest mòdul té un objectiu doble: exposar els principis de l'orientació a objectes del llenguatge i continuar avançant en l'aprenentatge general de Java amb la gestió d'excepcions i la lectura/escriptura de fitxers.

 
     
  La distribució és aquesta:  
     
Pràctica 1 Herència 1: La biblioteca escolar sense herència  
     
  En aquesta pràctica escriuràs un projecte que no utilitza en el seu codi les capacitats d'herència de Java. Es tracta que observis les dificultats de programació que suposa l'escriptura de codi Java sense herència. El teu petit projecte serà pesant, redundant i poc mantenible.  
     
Pràctica 2 Herència 2: La biblioteca escolar amb herència  
     
  A la segona pràctica, i amb l'excusa de refer el disseny del projecte anterior, aprendràs les idees fonamentals sobre herència. Aprendràs de classes mares i filles, diagrames d'herència, funcionament de les classes vinculades per l'herència.  
     
Pràctica 2 Interfícies i classes abstractes  
     
 

Continuaràs aprofundint amb els aprenentatges sobre l'herència. En aquesta ocasió treballaràs sobre dos tipus de classes especials, pensades per a facilitar els processos d'herència: les interfícies i les classes abstractes

 
     
Pràctica 2
Excepcions  
     
  Java vetlla molt per a què els programes siguin forts. Fa falta un bon sistema de recuperació quan en un programa es produeix un error. Les excepcions, un tipus especial de classe, són la fòrmula de Java per a una gestió molt potent dels erros. Aprendràs a entendre les excepcions, utilitzar-les i crear-ne de pròpies.  
     
Pràctica 2
Operacions d'entrada i sortida amb fitxers  
     
 

Els programes necessiten accedir a fitxers escrits en un disc dur. Java té moltes formes diferents de fer aquesta lectura i escriptura. Treballaràs amb algunes de les classes que fan aquesta feina.

 
     
     
  Som-hi!  
     
 

 

Tornar al principi